Volkswagen POLO: Lekkage kachelradiateur aansluiting

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: BNM, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 51

Goedenavond,

Na het vervangen van mijn kachelradiateur krijg ik de aansluiting van mijn koelvloeistof pijpjes op de kachelradiateur niet dicht.

Ik heb nieuwe o-ringen gemonteerd, maar dit mocht niet baten. Het probleem is dat wanneer ik de o-ringen eerst in de kachel radiateur steek en dan heb pijpje erin duw hij wel blijft zitten, maar is al vervolgens de klem erop zet om het te borgen dan valt het pijpje er weer uit en zit de o-ring weer op de flens van het pijpje en krijg ik hem er niet meer op.

Is er een handigheidje om dit op te lossen ? Nadeel is dat de bereikbaarheid erg slecht is en ik geen zicht meer op de aansluiting heb als ik het borgplaatje erop probeer te schroeven.

Wanneer ik de pijpjes op de oude radiateur druk gaat het moeizaam en zodra ik Het een beetje aanraak schiet die er weer uit.

covadu

Geplaatst door covadu (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Misschien heb je hier iets aan? https://workshop-manuals.com/volkswagen/... let vooral op de afstanden (b) en (A) O ringen op het pijpje monteren en het geheel in de radiator duwen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.