Seat CORDOBA-VARIO: Achterasrubbers inclusief bus die hier omheen zit gedemonteerd

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Hallo allen,

Sinds kort is een familielid eigenaar van een Seat Cordoba Vario. Bij aankoop zat er geen geldige APK meer op. Na controle bij de garage bleek dat de achterasrubbers vervangen moeten worden.
Dit wilden we zelf doen en zijn hiermee begonnen.
We hebben ervoor gekozen om de achteras volledig te demonteren, hiervoor hebben we de bout linksachter kapot moeten maken.

Nu hebben we de lagers eruit gehaald, op internet zagen we en hebben we gelezen dat de bus die hier omheen zit er ook uit moet. Dit hebben we er ook uit gekregen.

Nu zitten we met het volgende: bij een bekende onderdelenwinkel kunnen we alleen de lager krijgen. De bus die hier omheen zit hadden we niet moeten verwijderen was het antwoord.

Nu hebben we alles opgemeten en we zien dat de bus 69mm is. De nieuwe lager is 71,5 mm. Kan het zijn dat we deze er in kunnen persen en de bua niet meer nodig is?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

VWGolf16D

Geplaatst door VWGolf16D (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Wat je opmerkt klopt idd. Let op de inbouw stand.. Het vervangende, kunststof geheel kan alleen d.m.v werkplaatsgereedschap worden gemonteerd.
Dus er niet inslaan.... (gaat hij scheuren)

Grt. Paul

VWGolf16D (0), 5 jaar geleden

Hallo Paul,

Bedankt voor de informatie. Familielid gaat nog even bij de VW garage langs om na te vragen.

Heb je meer informatie over de inbouwstand?

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Als je een afbeelding hebt kan ik even kijken

Grt. Paul

VWGolf16D (0), 5 jaar geleden

Poging gedaan om een afveelding te uploaden.

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik bedoel van het lager

Grt. Paul

VWGolf16D (0), 5 jaar geleden

Nu een foto van de onderdelen die er aan 1 kant uit zijn gehaald.

VWGolf16D (0), 5 jaar geleden

Dit is het nieuwe onderdeel, huls is van plastic en niet rond maar ovaal. Hoe krijg ik deze er in zonder al te veel schade?

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Wat ik zei.... met een pers met de bijbehorende hulpstukken. Zonder dit gereedschap wordt het martelen.
Met speciaal gereedschap kan de achteras ook blijven zitten....

Grt. paul

VWGolf16D (0), 5 jaar geleden

Paul bedankt, we gaan een poging doen om ze te plaatsen. Anders wil een bedrijf ze er wel in persen.

Bedankt.

VWGolf16D (0), 5 jaar geleden

Het is gelukt. We hebben ze dmv een bankschroef en een aantal hulpstukken er in geperst.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.