Toyota RAV4: radio-antenne

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 1AZ-FE, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

L.S.
De radioantenne van de RAV is vanmiddag in de carwash gesneuveld. Ik kon hem al geruime rijd niet meer losschroeven en vandaag brak die, door de roterende wasborstels , uit de dakbevestiging(kunststof behuizing). Heeft iemand van u ervaring met het verwijderen van-en het monteren van een nieuwe antenne. M.a.w. de hemelbekleding moet aan de achterzijde deels worden gelost teneinde de oude antenne te verwijderen en de nieuwe te monteren. Wat moet ik loshalen aan dakbekleding en kunststofpanelen en in welke volgorde? En misschien nog wel belangrijker :let vooral op!!!
Een nieuwe en originele Toyota antenne kost € 454,--ex montage. Gelet op deze dealerprijs hoop ik dat u voor mij een meer (betaalbaar) alternatief heeft.

b.v.d. en vr.gr.
Sjaak.

jm.wittebrood

Geplaatst door jm.wittebrood (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota RAV4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

TaurusNL (0), 5 jaar geleden

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onder...
E 45,- incl verzend

jm.wittebrood (0), 5 jaar geleden

Ik heb een gebruikte antenne (€ 30,--) van een RAV , bj 2013, geplaatst. Binnenwerk van de oude antenne na een kleine aanpassing overgezet in die van 2013. Hierdoor kon ik de bestaande bedrading gebruiken. Die van 2013 was iets anders en had er 3 i.p.v. 2 . Tevens waren de aansluitstekkers anders van model. De ontvangstkwaliteit is verbeterd door iets meer lengte van de antenne zelf t.o.v. de oude.

m.vr.gr.

TaurusNL (0), 5 jaar geleden

dus het enige was deze vraag nu nog nodig heeft is de status: opgelost

Hans4040 (310) PRO, 5 jaar geleden

Opgelost...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota RAV4 of stel zelf een nieuwe vraag.