Mercedes-Benz C 220 CDI: claxon stuurbediening werken + airbag bestuur storing

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2200

beste,

ineens werkt mijn claxon, en stuurbediening niet meer.

ook heb ik een bestuurders airbag-storing.

ik heb wat opgezocht wat het probleem zou zijn en er zou een zekering gesprongen zijn.

nu heb ik alle zekeringen in de kofferruimte en motorruimte nagemeten geen 1 is stuk.

zit er nog een andere zekering kast buiten deze 2 ?

in de handleiding van deze wagen staat dus echt niet welke zekering waarbij hoort.heel vreemd...

kan iemand helpen aub.

mvg

Radoin

Geplaatst door Radoin (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik denk eerder aan een contactproblem dan aan een zekering.
Het contact tussen het stuurwiel en de diverse functies in de auto (claxon, Airbag computer) gaat via een zogenaamde sleepring.
Ik denk eerder dat daar het probleem zit.

Wat was de exacte foutcode op de airbag? (Exacte tekst en/of nummer)

Radoin (0), 5 jaar geleden

heb de wagen helaas niet meer binnen gekregen...wat ik wel even wil vermelden is dat ik het stuurslot heb hersteld...daardoor is de hele stuurkolom los geweest...(stuur zelf niet van de stuurstang dus airbag is niet losgeweest) wat wel gebeurd is tijdens deze werken is de stuur helemaal gedraaid in 1 richting...maar heb de 0 graden terug kunnen zoeken door het uitlees toestel die de stuursensor uit leest.


dus helaas geen oplossing gevonden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.