Peugeot 207: 1.6 VTI 5FS Motor kopen of niet?

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5FS, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 84

Volgende week Zaterdag ga ik naar een 207 VTI met een 1.6 VTI motor kijken. Nu lees ik op diverse plekken dat deze motoren nogal eens een beetje (veel) olie consumeren. Hoe serieus moet je deze berichten nemen. Er zijn natuurlijk best wel veel van dit type motoren in omloop en ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat deze allemaal oliezuipers zijn..........Aan de andere kant zullen al deze mensen het niet uit hun dikke duim zuigen.
De auto waar ik bij wil gaan kijken is er eentje met veel opties die mij zeer aanspreken, maar om nu een auto te kopen die een hoog olieverbruik heeft, heb ik niet zoveel trek. De auto is van 2010 en heeft 68.000 km gereden. Er zit een trekhaak aan..........
Je kunt tijdens een proefrit helaas niet zien of de motor olie verbruikt. Alle info hieromtrent is welkom....

Bandit1200

Geplaatst door Bandit1200 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Google even.Zoek op reviews van dit type. Kijk bij de Peugeot-club/forum.Ook binnen deze site kan je zoeken.Wellicht kom je nog andere zaken tegen.
Ferry

Account-beheer (0) PRO, 5 jaar geleden

[b]De activiteiten van Problemcar richten zich voornamelijk tot het oplossen van technische problemen.
Om eigenschappen van voertuigen te bespreken zijn er een tal van mediums te vinden waar je antwoord zult vinden op al je vragen.

Natuurlijk willen we je best een stukje op weg helpen:

www.autoweek.nl www.autozine.nl

Indien iemand de vraagsteller toch van informatie wil voorzien, kan dat doen door de vraagsteller rechtstreeks per email te benaderen.

Account Beheer
Problemcar[/b]

Bandit1200 (0), 4 jaar geleden

Ik heb inmiddels een 207 1.6 VTI aangschaft. Niet de hierboven beschreven auto.
Bedankt voor de reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.