Renault KANGOO 1.2 EURO 2000: raar geluid bij remmen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1149, Vermogen (kw): 43

beste leden ,
mijn broer heeft een renault kangoo en sinds kort onstaat er een raar geluid bij het remmen vooraan, is zo een schurend , knarsend geluid gelijk dat de remblokken op zijn en op de wielschijf komen te remmen , maar het raarste van al is hij heeft het soms niet en soms wel als hij het niet heeft remt de auto normaal zoals het moet zijn zonder geluid of knarsend geluid dus dacht ik als de remblokken op zijn zou het toch constant moeten hebben , wat er me wel opvalt is dat het lampje van de abs soms brand en soms niet heb er wel nog niet naar gekeken omdat ik eerst eens wilde vragen als er eventueel personen zijn die dat ook al mee gemaakt hebben en naar waar ik eerst moet naar kijken .
alvast dank
grtj
pat

patje1967

Geplaatst door patje1967 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1575) PRO, 5 jaar geleden

Ik zou niet wachten op van allerlei antwoorden die mogelijk de oorzaak zijn , zo moeilijk is het niet om de wielen er af te halen en de boel te inspecteren .
Remmen zou ik niet mee wachten om er naar te kijken.
Verder zou ik alles in het onderstel controleren op speling of afwijkingen.

patje1967 (0), 4 jaar geleden

er waren 2 tandjes afgebroken op de aandrijfas daar zit bovenaan de abs sensor deze was ook geraakt dus een andere aandrijfas erin en abs sensor , probleem was opgelost

pieterp9094 (0) PRO, 4 jaar geleden

Mocht er opnieuw zo'n probleem zijn, er zijn ook losse ABS ringen te krijgen voor deze auto https://www.reluctorrings.com/. Dan hoef je niet de hele as los te halen en te vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.