Peugeot EXPERT 229 L2H1 2.0HDI 16V-120: Kachel/luchtventilatie

Bouwjaar: 2017, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 120

Afsluitklep van Kachelhuis voor uitstroming naar onder functioneert niet.
Dealer kan in overleg met Peugeot Nederland hier niets aan doen.
Wanneer schakelaar ingedrukt wordt om luchtstroming naar onder uit te zetten reageert de klep niet. Wanneer de luchtventilatie naar midden dicht gezet wordt dan wel, maar dan ook GEEN zijruitontwaseming.
Krijg als antwoord bij Peugeot Nederland en dealer Nefkens Tilburg dat ik er maar mee moet leren leven dat het niet functioneert.
Iemand meer problemen hier mee??

Karel van der Boom

Geplaatst door Karel van der Boom (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Expert? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Kan ik uw auto bekijken in de PSA database .

edegrood (0), 5 jaar geleden

Mijn 605 had ook zoiets: kachelkleppen bediend door kleine servo-motortjes waar je vervolgens niet bij kunt. Het kan zijn dat Peugeot er dus geen zin in had omdat reparatiekosten buiten verhouding zouden zijn. In geval van 605 waren er ca. 13 werkuren nodig om er bij te komen en het weer dicht te bouwen (hele daschboord constructie moest los), plus onderdelen, misschien meer dan 1000 euro. Ik kreeg in ieder geval ook nul op het request. Zelf vond ik een oplossing door een kijk-operatie. Eerst met een endoscoop (70 cm buigzame kijkbuis) door gaten en kieren op zoek naar de juiste servo, ergens in de chaos onder het daschboard. Dat lukte want je ziet welke van de servo's niet beweegt als je commando's geeft. Tenzij een kenner je zo kan zeggen waar het ding zit.
Daarna de kortste weg genomen en gaten geboord in dashboard om er bij te kunnen; die gaten later weer gedicht, dwz gecamoufleerd. Valt niemand op. Je kunt zo de defecte servo vervangen maar zelf heb ik hem laten zitten. Maar vervolgens een ijzeren staafje eraan gemonteerd, door het dashboard heen met een knopje om te bedienen. Een overwinning op de kwetsbare electronica....

kaleido 1 (1385) PRO, 5 jaar geleden

Zit gewoon garantie op , laat ze het gewoon maken , kluitje in het riet verhaal.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Volgens mij heeft Karel er geen belang meer bij . Heb ondertussen bij meerder Experts deze werking gecontroleerd en iets anders geconstateerd dan Karel vermeld . Dus mijns inziens is er wel degelijk een onjuiste werking van het systeem .En het verhaal van edegrood vind ik wel een beetje een sloperij oplossing voor een 2017 auto met fabrieksgarantie .

edegrood (0), 5 jaar geleden

Sorry, had niet gezien dat de wagen zo recent was. Helemaal eens met Kaleido! Had het niet in d egaten omdat ik normal op het Oude Peugeot-forum zit (Le lion) en daar zijn het altijd oudjes...

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Geen excuus nodig . U reageert ten minste nog . En een klein leesfoutje maakt iedereen ( gelukkig ) wel eens .

Karel van der Boom (0), 5 jaar geleden

Door omstandigheden heb ik niet eerder kunnen reageren.
helaas heeft Peugeot nog steeds geen oplossing.
En als er die komtin de vorm van een modificatie, dan weten ze niet of oudere auto's hier voor in aanmerking komen.
Als zoethouder een waardebon gekregen van 200euro voor een onderhoudsbeurt.
Van de dealer Nefkens Tilburg het antwoord gekregen : MOET ER MAAR MEE LEREN LEVEN.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Plaatst eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer .
Kan ik exact zien wat de uitvoering en dergelijke van uw auto is .
Zoals al eerder door mij vermeld , constateer ik een andere werking dan u waarneemt .

Karel van der Boom (0), 5 jaar geleden

chass.no hz074843

Karel van der Boom (0), 5 jaar geleden

vf3vfahkhhz074843

kaleido 1 (1385) PRO, 5 jaar geleden

Ik denk toch echt dat het niet hoort , ik rij voor de service in een expert van 2017 , deze heeft dit probleem echt niet , je hebt de bon geaccepteerd ? hiermee verlies eigenlijk aanspraak op een oplossing ?

Karel van der Boom (0), 5 jaar geleden

Heb jij de uitvoering met Climate Control??

Karel van der Boom (0), 5 jaar geleden

Ik heb de bon niet ingeleverd, ze hebben hem automatisch toegestuurd

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Beste Karel , even ter controle .
Heeft u bijgevoegd bedieningspaneel en gebruikt knop 5 ?

kaleido 1 (1385) PRO, 5 jaar geleden

Ja .

Karel van der Boom (0), 5 jaar geleden

ja, en de knop van naar onder functioneerd in principe niet, behalve als je de knop van naar het midden uitgeschakeld gaat hij beneden ook uit.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Oke , nou dit had ik dus op 11-11-2018 al geconstateerd dat de werking dus wel degelijk anders is dan u ervaart .
Echter zie ik in de PSA database niets wat de dealer heeft uitgevoerd .
Waarschijnlijk dus nog niet eens uitgelezen , laat staan iets verder gecontroleerd .
Terug naar de " dealer " de showroom in met de chef , in een nieuwe vergelijkbare uitvoering stappen , en de werking controleren .
Bon meenemen en inleveren ( Deze is vrijwel zeker in samenspraak met PSA Nederland aan u gestuurd ) .
U kunt uw beklag ook aan de technische dienst van PSA Nederland richten . Klantenservice bellen en zeggen dat u de technische dienst wilt spreken .

Karel van der Boom (0), 5 jaar geleden

Klantenservice ed allemaal al aan de lijn gehad.
Maar het doorgestuurd naar Frankrijk zeggen ze.
En die heeft het afgewezen

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik zie dat u niet de eerste eigenaar bent .
Misschien is het mogelijk om de eerste eigenaar te bellen / vragen of hij deze klacht ook heeft ervaren . Wellicht daarom wel ingeruild .
Of was het een demo van uw dealer ? Dan word het even anders .
Eisen dat uw auto voor een technisch onderzoek word aangeboden bij de technische dienst in Amsterdam .
Indien de zaak is geescaleerd zoals ik al begrijp , mag uw dealer dit niet weigeren om dit aan te vragen . Zoiets kan wel enige dagen duren gezien mijn vele verzoeken / ervaringen hierin . Laat u niet afschepen .

Karel van der Boom (0), 5 jaar geleden

Het is een auto met finance lease van de zaak, en de lease maatschappij is in tussentijd overgenomen en heeft het kenteken ook overgeschreven.
Waar zit de technische dienst van Peugeot in Amsterdam, voorheen zat het op de atoomweg in Utrecht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum