Kia Venga: LPG meter klopt niet met tankinhoud

Bouwjaar: 2012, Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400

Nadat ik de LPG tank van mijn Kia volgetankt heb kan ik hem niet meer helemaal leegrijden. Ergens halverwege (twee van de vijf lampjes branden nog) schakelt hij automatisch over op benzine. Als ik dan ga tanken blijkt de gastank nog voor bijna de helft vol te zitten. Erg goedkoop tanken dus, maar wel heel vaak.

Ik weet niet hoe lang dit al zo is, ik heb de auto pas. Met de oude LPG installaties kon je de meter op de tank 'calibreren' met de tankinhoud. Op mijn huidige Vialle ringtank zit geen meter. iemand die enig idee heeft of ik mijn auto wijs kan maken dat de tank pas half leeg is?

jbovee

Geplaatst door jbovee (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Venga? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Venga of stel zelf een nieuwe vraag.