Peugeot 206: verstuivers

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: rhy, Motorinhoud (cc): 1997, Vermogen (kw): 66

ik heb hier een peugeot 206 van bwj 2001
met een 2.0 liter hdi motor 90 pk
met een verstuiver probleem ik heb 4 gebruikte verstuivers
met de zelfde nrs er op maar ik vraag me af
komt het precies welke verstuiver bij welke cilinder hoort
wand ik krijg het maar niet goed voor elkaar
heb het al op verschillende manieren geprobeerd
maar de motor blijft maar galaperen en draait niet goed ze
hoeven volgens niet in geleerd te worden in de ecu
met een obd ! dus wie weet dat wat de juiste volgorde is
van de verstuivers

fries1978

Geplaatst door fries1978 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (980) PRO, 5 jaar geleden

Wel inleren.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Beste Pieter .
Ten eerste moeten de merktekens ( kleur ) van de te vervangen verstuivers gelijk zijn . Dus , blauw mag alleen vervangen worden door verstuivers met een blauw merkteken .( Groen alleen door groen )
Dit heeft te maken met de diameters van de injectiekanalen van de verstuivers welke verschillend zijn , waardoor dus de brandstofopbrengst ook anders is en de motor alleen hierdoor al nooit perfect zal draaien .
Ten tweede dient er wel degelijk , zoals ook al door kaleido 1 is aangegeven , na vervanging van vertuivers in een DW10TD motor , deze te worden ingeleerd om de brandstof correcties aan te passen .
Ten derde om de aanpassingen aan de motor helemaal te optimaliseren is het verstanding om ( indien nog mogelijk ) de motor ECU te voorzien van de laatst beschikbare software en daarna een automatische telecodering uit te voeren ( Is wel dealerwerk )
Zie ook de bijlage van de verstuivers en leidingen .
Neem aan dat u alle juiste en zeer belangrijke aantrekkoppels beschikt .
Succes.

harry4203 (315) PRO, 5 jaar geleden

hoe weet je zo zeker dat je een verstuiverprobleem hebt? deze ,motoren lopen in principe met een andere verstuiver gewoon goed. wel is het monteren van eenzelfde classificatie verstuiver zoals renee reeds aangeeft wel verstandig.

fries1978 (0), 5 jaar geleden

omdat er 2 verstuivers achter blijven in waarden volgens mijn obd scanner

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Indien er een groot verschil in verstuivercorrecties aanwezig is , wil dat nog niet zeggen dat de oorzaak dan ook in de verstuivers dient te worden gezocht .
Compressie al eens gemeten ?

fries1978 (0), 5 jaar geleden

daar zal ik nog onderzoek naar doen de compressie

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.