Citroën C2: 2500 naar 3500 toeren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFV, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 54

Sinds kort heb ik een probleem met de toeren van mijn auto.

Mij viel op dat wanneer ik rond de 2500 toeren zat en ik goed gas gaf hij in eens naar 3500 toeren schoot wel sneller bleef gaan en dan sneller bleef gaan maar op de 3500 hangen.
Alsof hij 2500 naar 3500 oversloeg en dan even bleef hangen om.

Ik dacht aan versleten koppelingsplaten maar ik heb dit 1 week vaker soms geprobeerd te forceren om te kijken of het elke x gebeurt maar soms gebeurt het 2 dagen niet en dan 5x op rij wel.

Ook als hij doors hiet naar 3500 blijft de auto harder gaan dus dat snap ik niet.

Ook heb ik met een collega het oo zijn manier getest (in zijn 2 handrem erop gas geven koppeling op laten komen)
Volgens hem zou hij dan moeten slippen als ze echt versleten waren en dat deed hij niet.

Wat kan dit zijn?

christiaan98

Geplaatst door christiaan98 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C2 of stel zelf een nieuwe vraag.