Chrysler Neon: Koplampen afstellen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Hoi,

Pas geleden zijn de koplampen er uit gehaald om op te poetsen/polijsten want deze waren dof.

Alleen bij het terug in zetten van de koplampen is wel het mechanisme voor het afstellen van de lampen uit de unit los geweest. Dit komt omdat je anders de koplampen er niet uit kreeg.

Nou kun je die eenvoudig terug vastklikken/schuiven, maar bij de herkeuring bij APK kwam naar voren dat de lampen niet goed waren afgesteld.

Ze zijn er eventjes mee bezig geweest bij de garage maar ze konden het niet afgesteld krijgen. Ik denk omdat er misschien iets mist aan het mechanisme?

Ik weet niet hoe het mechanisme er uit hoort te zien ook, in 'normale' staat. Ik zoek naar afbeeldingen en videos op Google/Youtube maar heb nog niks kunnen vinden.

Diegene die de lampen er weer terug in heeft gezegd zei dat er mogelijk een veertje mist of iets dergelijks. Nu is het gewoon een soort T stukje dat in de koplamp unit vast zit.

Heeft iemand misschien een idee of een foto of video dat toont hoe het er uit hoort te zien of te werken? Dit is nog het enige punt van afkeur. Ben ook benieuwd hoe het afstellen dan werkt.

Zie afbeelding voor het afstelmechanisme wat ik bedoel. Dit is niet de daadwerkelijke koplamp van mijn auto, maar heeft sterke overeenkomsten, zo ook het mechanisme.

Bedankt & groeten.

RVD2

Geplaatst door RVD2 (115) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Neon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Neon of stel zelf een nieuwe vraag.