Seat INCA 1.9 SDI LIGHT VAN: toerental

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AEY, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 47

Hallo. Als ik met mijn Seat Inca 1.9 SDI rond de 120km/h rij,dan is mijn toerental rond de 3500. Ik vind dit erg veel en dan rij ik nog maar 120km/h. of is dit normaal? Zo niet,wat zou hier de oorzaak dan van kunnen zijn?
Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Alvast bedankt.
Mvg Charlotte

c.lot

Geplaatst door c.lot (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Inca? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (980) PRO, 5 jaar geleden

4 of 5 versnellingen ?

c.lot (0), 5 jaar geleden

5 versnellingen

Hans4040 (190) PRO, 5 jaar geleden

Originele bandenmaat eronder..?

c.lot (0), 5 jaar geleden

Ja originele bandenmaat zit eronder..

c.lot (0), 5 jaar geleden

Een grotere bandenmaat zal logisch een lager toerental geven,maar verschuif ik n eventueel probleem dan niet..?
Zoiets van 'uitstel van executie'?

Punt (35) PRO, 5 jaar geleden

Theoretisch is dan de topsnelheid bij 5000 t/min. 170 km/u . Dit voor een auto van 64 pk of 47 kw dat haalt hij nooit en ook met een cw waarde van een abri .

Ergo, leer er maar mee te leven of neem er een uitgevoerd met een turbo . Deze hebben meer kracht en ook bij een lager toerental .

Vr. Groet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.