Volkswagen GOLF CABRIOLET: Geen start/stop, P2563 foutmelding

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CFHC, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Onlangs is de motor vervangen vanwege een haarscheur in het blok. Deze nieuwe motor doet het ook prima, maar als ik volledig stilsta begint het voorgloeilampje af en toe op te lichten. Ik krijg dan ook in het scherm te zien Start & Stop storing. Zelf de code laten uitlezen en het resulteerde in de foutmelding P2563. Volgens de garage was het de actuator en deze is voor meer dan 300 euro vervangen, maar het probleem is er nog steeds en ook werkt Start & Stop slechts af en toe. Bij het wegtrekken gaat het voorgloeilampje onmiddellijk uit en komt tijdens het rijden niet terug. Voor de rest werkt alles zoals het zou moeten, turbo werkt, alle pk's beschikbaar, geen rare geluiden of wat dan ook. Zou dit te maken kunnen hebben met de N75-klep?

Schumi98

Geplaatst door Schumi98 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Schumi98 (0), 5 jaar geleden

Ik ben op de hoogte van de fout, vroeg me alleen af of de N75 ook foutmeldingen kan geven wanneer je stilstaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.