Volvo XC90: Koelvloeistof probleem

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: D5244T4, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 136

Goedendag Allen,
Mijn XC90 D5 2007 (185pk) heeft het volgende probleem:
Wanneer de motor prestaties moet gaan leveren, lees: het gaspedaal wordt wat dieper ingedrukt en de motor komt op toeren, dan "ploft" de kachelradiateur, oftewel auto direct beslagen en zijknat onder de vloermatten.
Nu heb ik het volgende al gedaan, kachelradiateur vervangen (2x), testen uitgevoerd mbt de koppakking en alles wijst erop dat de koppakking nog heel is, geen witte rook, geen bubbels in het expansievat met draaiende motor, geen olie in het expansievat, uitlaatgas goed, motor levert vol vermogen en loopt heel mooi en netjes op temperatuur.
Er zijn in het verleden één of meerdere pillen gebruikt, ik weet niet waarvoor, ik heb systeem 3 x gespoeld met water en soda en voor de 4e keer met koelvloeistof.
Dit gaat mijn pet te boven dus als er techneuten zijn die enig idee hebben, graag een reactie...

Bij voorbaat dank,

S. de With

Sjoerd14

Geplaatst door Sjoerd14 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo XC90? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Wordt de radiateur wel warm (of te wel gaat de thermostaat wel open)?

Sjoerd14 (0), 5 jaar geleden

ja, die wordt warm

primera p11 (0), 5 jaar geleden

Sjoerd14,

Blijkbaar loopt toch de druk te hoog op dat de boel ploft.
Ik denk dan toch echt aan de koppakking.
Dat is het enige wat zo'n hoge druk veroorzaakt dat de boel ploft.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.