Toyota Yaris: module centrale vergrendeling

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1300

hallo
ik heb een vraagje.
ik moet bij de auto van mijn vader universele alarm systeem in de auto bouwen. omdat de afstandsbediening van de auto stuk is en ze maar nu maar 1 sleutel op afstand kunnen open.
mijn vraag is waar kan ik de module vinden van de centrale vergendeling. en welke draden moet ik hebben om de centrale vergending aan te sturen via de module van het alarm.
ik heb ff gekeken heb wel een blauwe schakel relais in de zekeringkast zitten die van de centralevergendeling zou moeten zijn.
wie zou mij kunnen helpen met een aansluit schema (van centrale vergendeling systeem)

dennisbankers

Geplaatst door dennisbankers (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Yaris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

Als je ff googled op service manual toyota yaris 2007 .



https://manuals.co/workshop/toyota/yaris


Er zijn meerdere pdf jes te downloaden hierin staat ook de plek aangegeven waar de cv module zich bevindt .

dennisbankers (0) PRO, 5 jaar geleden

dank voor u snelle reactie.
maar hoe kan ik het op die site de handleiding downloaden

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

Probeer het hier eens .


https://cardiagn.com/2007-toyota-yaris-f...

Zijn wel veel bestandjes .

Deze leid direct naar door lock .

https://cardiagn.com/door-lock-2007-yari...

dennisbankers (0) PRO, 5 jaar geleden

beste daandc
ik heb al een tijdje aan het puzzelen op de link die je mij doorstuurde.
maar mijn computer werkt niet helemaal mee. en mijn Engels is niet zo goed. weet jij waar ik de stuursignalen kan geven om de standerd centrale vergrendeling van de auto te bedienen zodat deze open of dicht gaan.

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

Dat ligt eraan welke set (merk type) jij gaat monteren en hoe deze pulst negatief of positief .

Dat kan ik niet zo blindelings even uit mijn mouw schudden .

Meer info zou handig zijn

dennisbankers (0) PRO, 5 jaar geleden

Vertex Alarmsysteem met Afstandsbediening
die in 5 deuren Toyota yaris bouw jaar 2006
heb een foto van de aansluiting centraal bijgevoegd

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik heb het schema even bekeken aan de hand van jouw alarmsysteem en ben even in het schema gedoken van de het door lock systeem .

Het alarmsysteem wat jij daar hebt is eigenlijk een ietwat verouderd systeem is eigenlijk bedoeld om de motoren rechtstreeks te verbinden ( lees te voeden )

Maar dit gaat niet want uit het schema maak ik op dat het openen en sluiten vanuit de body ecu gebeurd door het wisselen van de polariteit. (omdraaien + en -)

Dat gaat zonder het toevoegen van zelf bedachte electronica niet . (weet niet hoe handig jij bent met een soldeerbout)

Maar het kan makkelijker door de negatieve modus te gebruiken en deze bij de main body ecu op je door control switch aan te sluiten .

Deze pulst je body ecu via de schakelaar met een gnd open / dicht .

Dat zijn de aansluitingen L1 licht groen / UL1 oranje op de main body ecu .

deze is op pen 5 = UL1 en pen 4 = L1 van de stekker 4H te vinden op de body module te vinden en deze bevind zich bij het knieschot bestuurderszijde .

Succes

dennisbankers (0) PRO, 5 jaar geleden

hartelijk dank voor u hulp ik ga kijken of ik het zaterdag geregeld krijg. dan is mijn vader ook weer blij.

dennisbankers (0) PRO, 5 jaar geleden

ik heb gisteren het alarmsysteem aangesloten. het werkt super. bedankt voor de goede en snelle hulp daandc @

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

Mooi man veel plezier ermee .

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.