Volkswagen Polo: Motor loopt slecht. Foutcode nokkenassensor

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 51

Motor loopt niet goed, heel onregelmatig. Soms valt motor stil. Geeft altijd foutcode van nokkenassensor, heb deze al vervangen en de bougies ook maar blijft hetzelfde probleem. Iemand een idee??

Gielend

Geplaatst door Gielend (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Waarschijnlijk en wat veel voorkomt is een uitgerekte distributieketting.

Grt. Paul

Gielend (0), 5 jaar geleden

Hoe wordt dit opgelost? Enkel nieuwe distributieketting? En is dit een zware kost of veel werk? Alvast bedankt!!

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

De oplossing is dan een compleet set : Ketting en geleiders nieuwe afdichtingen.
Al met al een behoorlijke kostenpost....

Grt. Paul

Gielend (0), 5 jaar geleden

Beste ik heb dit allemaal vervangen en was inderdaad uitgerokken. Nu start en rijdt hij perfect! Maar nu is er soms nog een klein probleem: als hij koud is start hij de eerste keer soms niet (draait vlot rond maar slaat niet aan) en draai je de sleutel om en probeer je opnieuw, dan gaat hij direct aan de gang. Enig idee? Alvast bedankt

Gielend (0), 5 jaar geleden

Beste ik heb dit allemaal vervangen en was inderdaad uitgerokken. Nu start en rijdt hij perfect! Maar nu is er soms nog een klein probleem: als hij koud is start hij de eerste keer soms niet (draait vlot rond maar slaat niet aan) en draai je de sleutel om en probeer je opnieuw, dan gaat hij direct aan de gang. Enig idee? Alvast bedankt

Audidriver73 (0) PRO, 5 jaar geleden

Kan zijn dat de sleutel niet herkend wordt, komt wel vaker voor bij verschillende auto's, dit is wel uit te lezen. Vaak ligt het aan de lees spoel die om het contactslot zit, probeer eens of het met je reserve sleutel ook is. Slaat hij helemaal niet aan of na 2 sec weer uit ?

Gielend (0), 5 jaar geleden

Slaat helemaal niet aan en gewoon even sleutel terug draaien en dan op rouw proberen is hij dadelijk aan de gang. Had hem opnieuw uitgelezen en gaf nokkenassensor aan en transponder. Nu had ik al even de originele nokkenassensor terug gezet omdat ik daar ook een nieuwe had in gezet toen ik de ketting vervangen had.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.