Toyota HiAce 2008: 5 lampjes op instrumentpaneel blijven aan tijdens rijden

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 2KD-FTV, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 70

Ik heb hier een Toyota Hi-Ace van 2008 waarvan tijdens dat de motor loopt 5x waarschuwingslampjes blijven branden op instrumentpaneel:

Olie niveau
Accu
Handrem
Water bij dieselfilter
Distributieriem interval

Ik heb de dynamo vernieuwd ivm eventuele te hoge/lage laadspanning maar dit mocht niet baten, vervolgens heb ik het instrumentpaneel vervangen maar lampjes bleven weer aan.
Heeft iemand een idee of suggestie wat dit kan zijn en/of hoe ik dit op kan lossen?

Eric2755

Geplaatst door Eric2755 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota HiAce? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

Als je logisch nadenkt dan kom je uit op de bedrading of stekkers in de buurt van je instrumentencluster .

Kan een slechte massa zijn of een massa die aan andere bedrading ligt .

Domweg kabelboom controleren.

Eric2755 (0) PRO, 4 jaar geleden

Probleem is opgelost: de oorzaak was een doorgeschuurde kabel in draadgoot onder motorblok van "Alt-S". Door deze "open loop" was ook de dynamo kapot gegaan. Na kabelbreuk gerepareerd en de dynamo vernieuwd te hebben de waren de waarschuwingslampjes weer uit de werking weer zoals het moet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota HiAce of stel zelf een nieuwe vraag.