Fiat Punto: Koelvloeistof achter versnellingsbak weg.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1200

Beste mensen,

Mijn Punto (eind 2004, type "188" 1.2 8V handbak, "nieuwere" type met de grotere koplampen) lekt koelvloeistof.
Geen probleem natuurlijk, maar het komt achter de versnellingsbak weg en begon ineens toen ik in de slang kneep om dat er lucht in het systeem zat.
Er komt best veel uit, maar onder de thermostaat of de aansluitingen (op dat plastic huisje bij de injectorrail) daar in de buurt zie ik niets, voel daar ook niets. Jammer.

Maar nu mijn probleem; ik kan me toch zo moeilijk voorstellen dat een vriesplaatje (want dat moet het toch haast wel zijn?!) zomaar door een kneep in de slang lek schiet.........

Is dit een dingetje van die Punto's? Is er nog iets wat ik over het hoofd gezien kan hebben?

Cees vd Velden

Geplaatst door Cees vd Velden (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Cees vd Velden (0) PRO, 5 jaar geleden

Zoals altijd hier; bedankt voor de tips, het meedenken en de suggesties.
Omdat ik dan altijd de mail krijg of ik hier nog even wil melden hoe het afgelopen is en de gemeenschap wil bedanken(.......) bij deze dus; inderdaad de vriesstop.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.