Fiat 500: Start/Stop niet beschikbaar

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Goedemiddag,

Ik heb sinds mei 2018 een fiat 500 sport 1.2 van het bouwjaar 2009. Alleen sinds een paar maanden krijg ik op mijn dashboard een bericht met start/stop niet beschikbaar.
Ben al naar de garage geweest en hun gaven aan dat dit kwam omdat er een verkeerde accu in mijn fiat zat. Inmiddels zit er een nieuwe accu in maar ik krijg nog steeds dezelfde melding. Garage kan niet achterhalen waarom het niet werkt. Iemand die een oplossing weet?

Fiat5002009

Geplaatst door Fiat5002009 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat 500? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

ferdinand (0), 5 jaar geleden

Je weet toch wel dat je een speciale start/stop accu moet hebben .
Ferry

Fiat5002009 (0), 5 jaar geleden

Ja dat weet ik, die heb ik er nu ook inzitten. Maar het probleem is nog steeds niet verholpen.

ferdinand (0), 5 jaar geleden

Zoek eens op Google en/of gebruik de zoekfunctie op deze site.Daar wordt je niet vrolijk van .Heel veel onopgeloste zaken.Maar gebruik je deze functie altijd? Ik mag aannemen voor het gemak,want voor het milieu levert het niets op.Dat is een politiek verhaal.
Ferry

ferdinand (0), 5 jaar geleden

En al iets wijzer geworden.
Ferry

ferdinand (0), 5 jaar geleden

Een van de zaken van deze site is,dat eventuele oplossingen en/of voortgang worden
vermeld.Hiermee kunnen andere eventueel hun lering uittrekken en hun probleem oplossen.
Ferry

ereemst (0), 4 jaar geleden

Fiat 500 POP 2009 eerste eigenaar.

Wij ervaren hetzelfde probleem met een extraatje ook korte motoronderbreking tijden het rijden. Dit maakt het rijden in de auto voor werk/huis onbetrouwbaar. Auto heeft nooit schade gehad. Woon werk verkeer 300km per week (dus geen kleine stukjes.)

Accu vervangen bij Fiat, uitgelezen maar geen resultaat want FIAT heeft geen logbestand alleen foutmeldingen scherm.

Klantenservice Fiat gebeld in Italië bood geen resultaat alleen het antwoord probeer is een andere fiat dealer.
Ik ben van plan als dit niet wordt opgelost door Fiat om hiermee naar Kassa en dergelijke te gaan.

mvg Erik

ferdinand (0), 4 jaar geleden

Ik zou een nieuw topic starten.De motoronderbreking moeten zij kunnen oplossen.Het start/stop systeem zou ik zo laten.Is alleen een politiek verhaal voor de korte termijn.
ferry

ferdinand (0), 4 jaar geleden

Je hebt nog geen nieuw topic gestart.Overigens bij Kassa repareren zij geen auto,s.Dit was een grapje.Ik wil toch nog even het start/stop systeem toelichten.Dit is bedacht om de milieu eisen te halen.Korte termijn politiek dus.Het heeft niets met het milieu te maken.In tegendeel.De aanslag die door het systeem op allerlei componenten wordt gelegd is groot.Te denken hierbij valt aan: accu,dynamo,startmotor,distributie,lagers in de motor.Deze zullen allen eerder slijten.Dit betekent dat voor het vervaardigen van deze zaken een behoorlijke aanslag op het milieu wordt gelegd.Dus trap er niet in en zet het uit.
Ferry

ferdinand (0), 4 jaar geleden

Fiat 5002009 en Ereemst, bedankt voor jullie feedback !!!
Ferry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 500 of stel zelf een nieuwe vraag.