Renault Scenic: Automatische ruitenwisser

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat

Goeden dag,
Scenic 2004 met automatische ruitenwisserfunctie in intervalstand welke continue na een paar keer wissen op hol slaat en dan weer uit/aanzetten en dan gebeurt dit weer op nieuw in alle verschillende druppelgevoeligheidsstanden.
Erg irritant.
Mijn vraag is dit uit te zetten naar gewoon interval en zo ja waar en de verwachten kosten.
Mvg, Jan

Jan Manifarges

Geplaatst door Jan Manifarges (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Nee, dat is niet mogelijk. Volgens mij gaat er iets mis zijn met de regensensor.

Anders eens laten uitlezen zodat ze de parameters kunnen bekijken

kaleido 1 (1600) PRO, 5 jaar geleden

Heb met mijn scenic hetzelfde probleem gehad , na het plaatsen van een nieuwe voorruit , steenslag , was ik van het probleem verlost .
Mijn idee is dat de ruit op een gegeven moment dermate veel kleine krassen en beschadigingen heeft dat de sensor de weg kwijt raakt.
Kijk eens of het goed schoon maken op de plek van de sensor helpt.

Jan Manifarges (0), 5 jaar geleden

Dank voor je tip.
Ga het proberen

Jan Manifarges (0), 5 jaar geleden

Niet echt resultaat gekregen met extra raam schoonmaken.
Jammer

Heino4267 (215), 5 jaar geleden

Ik verwacht dat de dealer kan uitlezen wat er mis gaat. Je kunt dat in elk geval gewoon even navragen.

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Je voorruit zuiver maken ging sowieso niet helpen...

Uitlezen brengt wel het probleem boven maarja, dan moet je dat natuurlijk ook nog laten doen natuurlijk zoals ik al in mijn eerste post zei

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.