Opel ASTRA STATION WAGON: Melding thermostaat

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z16XEP, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Meer dan een jaar geleden meldde ik hier een foutcode die te maken heeft met de thermostaat; https://www.problemcar.nl/nl/particulier...

Inmiddels brandt het lampje nog steeds, maar met de koeling is niets mis. De thermostaat lijkt te werken zoals hij hoort te werken. Van dat lampje wil ik wel af, zonder (hoge) kosten. Auto is oud met 235k op de teller. Daarom twee vragen, ik hoop dat iemand er antwoord op heeft.
1) wat doet die sensor/de electronica in de thermostaat?
2) Klopt het dat deze terugkoppeling geeft met weerstand en zo ja, wat is de ‘normaalwaarde’? Dat laatste vraag ik omdat ik overweeg er een vaste weerstand tussen te zetten. Maar dat hangt af van het antwoord op vraag 1...

Jelle072

Geplaatst door Jelle072 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.