Ford TRANSIT: Start slecht en valt af en toe kort uit met koud weer

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: SRFA, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 85

Hallo,

Ik heb problemen met 2 ford transit bussen van 2010 diesel 2.0, we hebben precies dezelfde bussen en ook precies dezelfde klachten.
Allereerst start hij slecht met koude temp rond de 0 graden. Gloeispiralen zijn vervangen en heb ook het gevoel dat die iets doen want als je de sleutel direct doordraait start die helemaal niet, als je even wacht slaat die wel aan maar gaat t nog niet van harte..
Ook is het met heel koud weer dat als die aanslaat ik de eerste 10 seconden geen gas kan geven, het motor en accu lampje branden dan ook en gaan dan pas weg..
nu geeft die tijdens het rijden meerdere malen een vreemde storing, het olie lampje begint te branden en dat duurt nog geen seconden en dan slaat die weer aan, dus eigenlijk valt er elektronisch iets weg.
Nu heb ik hem uitgelezen en blijkt dat de er een storing P068A in zit met de toelichting: 'ECM/PCM vermogenrelais niet geënrergizeerde prestatie'.
ik lees het zo dat daar een spanning wegvalt (lees slecht contact).
Nu heb ik deze vragen:

- heeft iemand hier meer ervaring mee?
- Wie heeft er een schema en of locatie van het PCM relais?


we hebben dit nou voor de 3e winter op rij, en hebben geen idee wat het kan zijn..
Ik hoor graag van jullie.

MVG. Marcel

MBarneveld

Geplaatst door MBarneveld (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Transit? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.