Opel MERIVA-A: Kachel wordt niet warm.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z16SE, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 64

Hallo allen,

Bij deze auto zonder climatecontrol wordt de kachel lauw maar niet warm terwijl de motor netjes op temperatuur komt en ook blijft. Ik heb al wat op internet gezocht maar de thermostaat en waterpomp zijn uit te sluiten want die zijn recentelijk vervangen, mede omdat de kachel lauw bleef maar ook omdat de riem aan vervanging toe was. Een paar zaken vallen me op, als de auto de bedrijfstemperatuur nog niet behaald heeft dan wordt de lucht lauw warm maar zodra de bedrijfstemperatuur behaald is wordt de kachel koud. De toevoerslangen naar de kachel worden ook niet echt warm en dat is wel wat vreemd want de motor is op temperatuur. Zodra ik de knop voor warm en koud verdraai hoor ik in de luchtstroom van de verwarming wel iets veranderen maar voor de rest geen verandering. Ik las dat lucht in het koelsysteem een oorzaak zou kunnen zijn maar het ontluchten is nu twee keer door de dop van het expansievat te verwijderen gedaan. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?.

ronny503

Geplaatst door ronny503 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Meriva? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

ronny503 (0), 4 jaar geleden

Even een update, dat de kachel niet goed warm werd bleek toch aan lucht in het koelsysteem te liggen en is na verloop van tijd door het koelsysteem zelf opgelost. De sensor van de temperatuurmeter is nog steeds onbetrouwbaar want die blijft laag aangeven. Zodra de motor uitgezet worden en direct weer gestart wordt dan geeft de sensor wel de juiste temperatuur aan. Voorlopig laat ik het maar zo want als voor het vervangen van die sensor weer de distributie los moet kost het meer dan het oplevert.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Meriva of stel zelf een nieuwe vraag.