Renault MEGANE: Carminat TOMTOM / Radio

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: M4R F7, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Hallo allemaal,

2 weken geleden stond mijn vrouw stil op haar werk, de accu was kapot. ANWB gebeld en deze hebben een nieuwe anwb accu erin gezet. Mooi de auto start weer en naar huis, echter..

Sinds de nieuwe accu doet mijn navigatiesysteem het niet meer en de radio staat op de zender Klara en kan geen andere zenders opzetten.

Het navigatiesysteem blijft op zandloper staan zelfs als de auto afgesloten is blijft de zandloper nog in beeld. Moet de zekering eruit halen om het scherm uit te krijgen.

Wat heb ik geprobeerd:
Tomtom gemaild. Loopdir verwijderd, nieuwe ttsystem gekregen. Deze op SD kaart gezet. Blijft op zandloper staan.
Dit alles ook geprobeerd met een nieuwe SD Kaart. Ook dit had geen succes.
Home images map op de SD kaart vernieuwd. Ook geen succes.
Volledig nieuwe update erop gezet, incl oude loopdir map en zonder oude loopdir map. Geen succes.

Ik heb het vermoeden dat het niet aan de SD kaart ligt, maar dat op een of andere manier de computer in de auto blijft hangen.

Bij mijn eigen garage laten uitlezen, geen enkele foutmelding in de auto.

Als ik de zekering er nu weer indoe krijg ik heel even een beeld te zien, waarop de auto lijkt te initialiseren voordat de zandloper weer opduikt.
In dit scherm staat een, wat het lijkt, foutmelding. Wait for buffer read ready; failed

Zou het niet ook zo moeten zijn dat zelfs als de SD kaart niet werkt ik toch een menu zou moeten zien, waarop ik de radio kan verstellen en de tijd kan zien?

Weet iemand misschien wat er aan de hand is?

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg Donny

Donnydh

Geplaatst door Donnydh (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.