Volkswagen POLO 55 KW: koustart probleem

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

heb 1mnd geleden nieuwe accu geplaats in mijn polo 9n3 bj 2007 sinsdien start die bij koustart heel slecht alsof je hem verzuipt,pakt niet aan,.dit is alleen bij de eerste start,de rest van de dag start die prima,auto is uitgelezen en niets gevonden,heb ik iets fout gedaan bij verwisselen van accu(heb eerst min pool toen plus pool losgehaald,toen starte hij ook niet meteen ,iemand een idee?

frans63

Geplaatst door frans63 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

djoeri (0) PRO, 5 jaar geleden

Heb je de bougies al eens vervangen? En indien aanwezig de bougiekabels? Wat was de reden voor de nieuwe accu ook slecht aanslaan?

frans63 (0), 5 jaar geleden

bougiekabels en bougies zijn pas vervangen,oude accu was niet meer goed maar de polo starte wel prima voorheen.heb na het vervangen van accu wel meteen de auto gestart (foutje?) toen wou die niet gelijk starten,iets met computer opstarten na stroomonderbreking??

kaleido 1 (985) PRO, 5 jaar geleden

Waarmee is er uit gelezen , is er ook live data bekeken wat de waardes zijn van bv. je watertemperatuursensor ?

frans63 (0), 5 jaar geleden

heb geen idee wat ze hebben uitgelezen.en temperatuursensor heb ik ook al vaker gehoord ,kan die wel eens vervangen ,vind het alleen vreemd dat na de accu wissel het probleem is begonnen

kaleido 1 (985) PRO, 5 jaar geleden

Dom vervangen is niet de weg , tenzij je geld genoeg hebt natuurlijk, ik zou eerst goed diagnose laten stellen en van daaruit geld uit geven , maar ja dat is jou keus.

ronny503 (0), 5 jaar geleden

Het vervangen van een accu is een kwestie van de accupolen los maken de oude er uit halen en de nieuwe er in zetten, de accu polen weer aansluiten en de motor starten. Nadeel is wel dat de gehele elektronica dan stroomloos is geweest maar dat mag voor de inspuitcomputer geen probleem zijn. Er zijn apparaatjes in de handel die de comfort elektronica zoals de radio van spanning blijven voorzien tijdens het vervangen van de accu maar die moeten er voor de eerste keer starten wel uit. Als u niet van zo'n soort apparaatje gebruik heeft gemaakt dan kan het zijn dat u tijdens het starten het gaspedaal indrukt en dat is bij een koude motor niet de bedoeling maar wordt als de motor niet direct aanslaat wel vaak gedaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.