Mercedes-Benz E 250 CDI: Vermogen verlies

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: 651924, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 150

Beste techneuten van dit forum,

Mijn Mercedes E250 220CDI verliest vermogen, het lijkt op noodloop maar dat is het niet.
Er brand geen storingslampje en wanneer ik de auto uit zet en weer aan doe dan is het weer klaar.
Computer is uitgelezen en geeft geen storingen aan.
Turbodruk is goed.
EGR en roetfilter zijn al softwarematig uitgeschreven, roetfilter is leeg gehaald.
Automaatbak gereviseerd.
Brandstof temp sensor is vervangen en een turboslang.
Met een rookmachine gecheckt of er ergens een lek zit en dat is niet het geval.

Soms gaat het een paar dagen goed. Mercedes dealer komt er niet uit.

Wie o wie heeft enig idee.

Groet, Marcel

MasterBruce

Geplaatst door MasterBruce (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

harry4203 (400) PRO, 5 jaar geleden

wanneer treedt de klacht op als ik vragen mag.

MasterBruce (0) PRO, 5 jaar geleden

Hallo Harry,

Ik kan je niet zeggen wanneer de klacht optreedt. Dat is namelijk nergens aan te wijten. Of ik nou veel vermogen vraag of weinig, koude motor of warme motor..... soms doet hij het een week goed en soms dagen lang elke dag.
Wanneer ik de motor uit zet en opnieuw start, is het probleem verholpen.
Vandaag voor de zoveelste keer de computer laten uitlezen omdat ik ineens wel een motorstoringslampje had en daaruit kwam enkel dat de brandstof temperatuursensor een kortsluiting had in de plus. Terwijl ik deze al heb laten vervangen.

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Tja, als de brandstof temperatuur sensor al vervangen is door een nieuwe originele sensor, dan zit het in de bedrading.
Ofwel een kortsluiting, dan wel een onderbreking.

N.B.: In theorie kan die onderbreking zelfs op de printplaat van de motorcomputer zitten.
Is de massa van de motorcomputer wel goed? Geen aangeslagen pennetjes in de connector?

MasterBruce (0) PRO, 5 jaar geleden

Hallo Oldford,

Ik heb geen idee. Gaan we volgende week naar kijken bij de garage.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.