Suzuki Alto 2009: laadstroom probleem

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Soms valt de laadstroom plots even terug naar 12.5 V. soms gaat ESP branden en soms acculampje.
Reeds gedaan;
Dynamo uitgebreid en langdurig getest door dynamo revisie bedrijf.
Alle massa punten gecontroleerd (ook onder de accu) gecontroleerd en gereinigd.
Accu vernieuwd.
???????
Dank alvast voor reageren.

Ruurt

Geplaatst door Ruurt (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Alto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

HansvdH (0) PRO, 5 jaar geleden

Valt de stuurstroom naar de dynamo niet weg?

Ruurt (0) PRO, 5 jaar geleden

Op de eerste plaats dank voor je reactie.
Dat vraag ik mij dus af. En zo ja, waardoor dan en waarom niet definitief maar af en toe?

HansvdH (0) PRO, 5 jaar geleden

Kan meerdere oorzaken hebben. Slecht contactslot, beschadigde draad, slecht contact
Om er achter te komen of dat ook echt de oorzaak is, zou ik er een lampje tussen hangen. Dus op het moment dat het probleem zich voordoet moet het lampje uitgaan.

Ruurt (0) PRO, 5 jaar geleden

Vooralsnog lijkt het probleem verholpen. Na plaatsing van een nieuwe accu heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Accu was min 7 jaar oud en misschien wel net zo oud als de auto (10 jaar). Auto startte steeds probleemloos maar met de accutest bleek hij de helft van zijn originele vermogen nog te hebben. Mogelijk door de zware belasting één of meerdere platen krom en af en toe sluiting inwendig.

Dank voor de reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.