Peugeot 206: Auto start niet met startmotor(draait wel) alleen met aanslepen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Hallo, ik heb een Peugeot 206cc die, als het koud is, niet wil starten via startmotor. De startmotor doet het zoals zou moeten. Als ik hem aansleep dan loopt hij na 1,2 keer koppeling op laten komen. Als deze eenmaal aanstaat loopt hij als een zonnetje. Is de motor warm dan start de auto meteen met startmotor. Het probleem is volgens mij ontstaan nadat de tank (bijna) leeg is gereden. Ik heb brandstoffilter vervangen, compressie gemeten ( was goed). Brandstofpomp hoor ik aangaan na sleutel omdraaien. Temperatuursensor nagemeten (m.i. Ok). Geprobeerd te starten door contactslot te omzeilen. Wat ik ook vreem vind is dat ik met mijn OBD2 alleen info van het toerental krijg. Er zijn geen foutmeldingen. Wat zou het kunnen zijn?

hiephoi

Geplaatst door hiephoi (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Dat je met je EOBD/OBD2 scanner alleen het toerental ziet klopt.
Foutje van Citroen en Peugeot in de beginperiode van EOBD.
Mijn Saxo met een KFW motor had hetzelfde probleem, echter deze vertelde me wel dat de compliance EOBD was.
Enige remedie is uitlezen met dealer (of gelijkwaardige) apparatuur.

Ik zou eens benzinedruk gaan meten.

hiephoi (0), 5 jaar geleden

Dank je wel voor de snelle reactie. Brandstofdruk is gemeten was ok. Ik zal binnenkort dan toch maar even naar de dealer. Groet, Michel

kaleido 1 (965) PRO, 5 jaar geleden

Bougies niet versleten , bdp sensor slecht .

hiephoi (0), 4 jaar geleden

Sorry beetje laat met de reactie. Probleem verholpen. Uit laten lezen bij Peugeot. Het was de toerental Bdp sensor. Iedereen bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum