Ford MONDEO: ratelen van/bij het motorblok

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CHBA, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

Sinds 4 weken ben ik in het bezit van een mondeo 1.8 16v Duratec HE van 2004. Sinds een paar dagen ratelt er iets in of achter het motorblok en brand af en toe de olielamp. er zit voldoende olie in en het motormanagment geeft ook geen storing. Ook vind ik dat de auto geen voldoende vermogen heeft( in mijn beleving "lui"is). ik had al het een en ander gelezen over klepperende wervelkleppen in het inlaatspruitstuk, maar deze zit aan de voorkant van het blok en het geluid komt elders weg. Grag een suggestie. Gr. Mark.

Truckermark

Geplaatst door Truckermark (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1460) PRO, 5 jaar geleden

Dat er genoeg olie in zit is geen garantie voor een goede oliedruk , ik zou dit eens mechanisch laten controleren om er zeker van te zijn dat er voldoende oliedruk is , dat het lampje gaat branden zou een indicatie moeten zijn om niet te rijden omdat je de boel onherstelbaar beschadigen kunt , oliezeef kan verstopt zitten , oliepomp beschadigd , slecht onderhoud ?

Truckermark (0), 5 jaar geleden

Ken idd de onderhoudsgeschiedenis niet. Zat geen boekje bij.

Truckermark (0), 5 jaar geleden

Olie bijgevuld. Probleem verholpen.

kaleido 1 (1460) PRO, 5 jaar geleden

Dat meen je niet , er zat toch genoeg olie in ? nu maar hopen dat er geen schade is .

Heino4267 (200), 5 jaar geleden

En nu het oliepeil regelmatig monitoren: deze blokken kunnen ineens veel olie gaan verbruiken.
Als je het regelmatig peilt weet je hoeveel olieverbruik je hebt en kan je daar rekening mee houden.

Truckermark (0), 5 jaar geleden

Oke doe ik zeker. Ooit een Taunus 1.6 gehad die op een avond al zn olie en koelvloeistof er uit heeft gespuigd. Alles bijgevuld en liep daarna weer als een zonnetje zonder problemen. Zelfs bij de garage konden ze niks vinden. Heeft dat nooit weer gedaan. 4 jaar plezier van gehad.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.