Volkswagen Passat: Achterklep handgreep slotschakelaar

Bouwjaar: 2006, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Ik heb nog een probleem met het achterklepslot van mijn Passat Variant uit 2006. Ik heb een ander slot geplaatst en dat is goed, getest bij VW. Ik heb wel een storing opgemerkt met de handgreepschakelaar tussen de de kentekenplaatverlichting. Deze was niet echt gangbaar. Na schoonmaken en inspuiten met contactspray is er weer een klikkende beweging met veerreactie. Het "nieuwe" slot is in orde na testen bij VW. Echter ik vermoed dat de handgreepschakelaar of het contact daarvan een storing heeft. Het geheel is door de opstelling nogal kwetsbaar als de klep steeds met een klap wordt gesloten. Va ontgrendeling van de centrale vergrendeling gaat het slot soms gedeeltelijk open, maar met de handgreepschakelaar op het slot niet verder. Het is dan niet echt dicht, maar kan ook niet verder open. Af en toe hoor je het slot elektrisch in werking treden. Kaleido heeft mij bij het verwijderen van de bekleding achterklep prima geholpen. Misschien weet hij of iemand anders de oorzaak. Jammer is dat de schakelaar geïntegreerd is in een unit met kentekenplaatverlichting.

lensyadem

Geplaatst door lensyadem (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

lensyadem (0), 5 jaar geleden

Behoort bij achterklepslot probleem

kaleido 1 (965) PRO, 5 jaar geleden

Controleer de bedrading eens in de rubberen doorvoer tussen klep en dak of daar geen draadbreuk zit .

lensyadem (0), 5 jaar geleden

Ik heb een nieuwe unit besteld met kenteken - en slotbesturing. Is onderweg uit China. Kost bij VW €120 en kan dan niet retour. Uit China € 49 inclusief verzendkosten en kan binnen 100 dagen terug met geld terug. Tenslotte laat VW die onderdelen ook niet in Wolfsburg maken, maar zeer hoogstwaarschijnlijk ook in China. Als alles weer werkt laat ik het direct weten.

check

Beste antwoord, geplaatst door lensyadem (0), 5 jaar geleden

Via Grandao het handgreepslotschakelaar besteld. Was slecht een week onderweg uit China. Direct gemonteerd en werkt perfect. Volgens mij koopt VW deze onderdelen ook in China en maakt deze beslist niet in Wolfsburg. Kaleido bedankt voor je hulp. Ik ben ook blij met Problemcar als intermediair. Nog even de bekleding terug monteren en ik heb de nodige onkosten met jullie hulp uitgespaard. Hiermee meld ik dit probleem af.

Hans4040 (190) PRO, 5 jaar geleden

Je weet dat Chinesen alles namaken..?
Mooi, bedankt voor de feedback.

willy11 (0), 5 jaar geleden

Welke website hebt U gebruikt om dit onderdeel te bestellen ? Mijn broer geeft iets gelijkaardig

lensyadem (0), 5 jaar geleden

Ik kan me niet voorstellen dat Chinezen dit namaken. VW laat deze onderdelen zelf maken in China en beslist niet in Wolfsburg. Ik heb dit onderdeel besteld bij Grando. een dedrijf als Ali Baba(antwoord voor Willy 11).

Hans4040 (190) PRO, 5 jaar geleden

Oke, opgelost.

willy11 (0), 4 jaar geleden

www.Grando.com werkt niet wat is de juiste website waar U besteld hebt ?

lensyadem (0), 4 jaar geleden

Willy, Grandado openen en onderstaande link kopiëren naar zoekveld. Het is Grandado sorry
GZCHESHUNZAI Kofferbak handvat Kofferbak schakelaar

lensyadem (0), 4 jaar geleden

Je moet dit kopiëren en dan plakken in het zoekveld Grandado: "GZCHESHUNZAI Kofferbak handvat Kofferbak schakelaar"
Ik heb dit zelf zo even geprobeerd en het werkt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.