Peugeot 307: p0135 en p0141

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

met uitlezen geeft hij aan storingscode p0135 op de voorste en p0141 op de achterste dat geeft aan dat de voor verwaring het niet doet van de voorste en de achterste sensor ze zijn al vervangen maar probleem komt terug er is wel een plus maar geen massa als ik de massa ergens anders vandaan haal verwarmt hij wel maar vint de auto niet leuk

robertsneller

Geplaatst door robertsneller (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

De plus voor de voorste en achterste lambdaverwarming loopt via een zekering en de massa komt uit de elektronische eenheid (de EBE). Als de (massa)bedrading van de beide lambdasonde's in orde is, gaat het lijken op een defect in de EBE

robertsneller (0), 4 jaar geleden

ik ga vandaag naar de sloop op zoek naar de zelfde bsi hopen dat het probleem dan is opgelost

pieterp9094 (0) PRO, 4 jaar geleden

Je hebt een motor EBE nodig, niet de BSI.

robertsneller (0), 4 jaar geleden

waar kan ik die vinden

robertsneller (0), 4 jaar geleden

bedoel je ecu

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

ECU = Electronic control unit, dat hoeft niet specifiek de motor-computer te zijn.
Veel leken gebruiken wel die term om de motor-computer te omschrijven.

Als je niet weet waar de motor-computer zit, hoe kan je dan weten of de massa-draden van de lambdasondes wel in orde zijn?
Ik zou dat eerst maar eens (laten) doormeten, voordat je een motor-computer gaat wisselen.

Overigens, zo maar wisselen gaat niet vanwege de anti-diefstal beveiling.
De sleutels zullen opnieuw ingeleerd moeten worden en dat is werk voor de dealer.

robertsneller (0), 4 jaar geleden

ik weet wel waar de computer zit die zit bij de bsi

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

De motor computer (EBE) zit onder de motorkap in de zwarte bak naast de accu.
Ik ga verder geheel mee met Oldford z'n verhaal hierboven.

robertsneller (0), 4 jaar geleden

als ik tussen de sonde en de ecu meet zit er geen draad breuk

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Oké, maar je reacties komen niet echt duidelijk over? Je praat over een BSI en over een motor computer bij de BSI en waar je de EBE kan vinden? Dus ik vraag me nu dan af wat en waar je de massa's gecontroleerd hebt?

robertsneller (0), 4 jaar geleden

ik vraag om advies niet om gezeik als je het zo goed weet vertel je me toch wat ik moet doen de storing staat er bij

robertsneller (0), 4 jaar geleden

zelf weet je ook geen oplossing anders had je hem wel gegeven en ga je niet antwoord geven op een opmerking van een ander

harry4203 (315) PRO, 4 jaar geleden

Volgens mij heeft hans de oplossing in het begin al gegeven als jij goed gemeten hebt. computer defect komt wel eens voor. 100% diagnose kunnen wij vanachter een pc niet stellen. waarom ben je trouwens 3 keer een topic gestart over een storing waar je al 3 mnd mee bezig bent? maakt het niet duidelijker.

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Je bent me net voor Harry ;-)

robertsneller (0), 4 jaar geleden

nee de antwoorden van jullie zijn lekker duidelijk ik heb hem er vaker opstaan omdat je niet altijd een antwoord krijgt heb er ook geen haast mee om het op te lossen als een peugeot dealer het niet kan oplossen ga je op zoek naar wat anders en kwam ik hier terecht

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

1 voordeel...je reageert gelijk in tegenstelling tot vele anderen die nooit meer iets laten horen. Ik ben in mijn 1e reactie uitgegaan van een massaprobleem in de EBE motor n.a.v. je metingen = geen massa op beide lambdasondes en de bedrading is in orde. K' Heb het schema erbij gepakt en gekeken. Als er daarna gesproken gaat worden over BSI van de sloop, plaats van EBE enz. is het toch in alle redelijkheid om op "afstand" en vanachter de pc te gaan twijfelen aan je meting?

robertsneller (0), 4 jaar geleden

om het effe kort te sluiten wat denkt u wat het is en wat de oplossing is

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Als jij zeker weet dat de beide lambdasondes geen massa krijgen en beide massa draden zijn correct doorgemeten, dan zeg ik......dan is de ECU van de motor(EBE) defect. Misschien nog een optie om eens bij ACtronics te informeren of ze de EBE kunnen controleren en repareren. Overzetten van een gelijkwaardige (sloop) auto gaat niet omdat je zit met een startcode en die is eenmalig in te programmeren.

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

En?

robertsneller (0), 4 jaar geleden

er is een andere ebe in gegaan maar het probleem is nog niet opgelost

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Jammer. Kun je het chassisnummer hier eens plaatsen?

robertsneller (0), 4 jaar geleden

vf33hnfuc82778939

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Beide lambda-sondes krijgen voeding voor het verwarmingsgedeelte van de lambda via zekering F15 in de BM34.
De massa voor de voorste lambda heeft draadnummer 122 en komt uit de EBE motor op aansluiting/positie E2 van de 32 voudige zwarte stekker. De massa voor de achterste lambda heeft draadnummer 124 en komt uit dezelfde zwarte EBE stekker op aansluiting/positie D2.
De voorste lambda heeft een groene stekker en in die stekker zit de massa op positie 2, de achterse lambda heeft een blauwe stekker en daar ook op positie 2 de massa.

robertsneller (0), 4 jaar geleden

ik ga weer effe meten

robertsneller (0), 4 jaar geleden

opgelost

robertsneller (0), 4 jaar geleden

opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum