Ford MONDEO: Zijwind

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CHBA, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

Hoi sinds 4 weken heb ik een mondeo hatchback. Nou waaide het afgelopen week flink. Ik had vrij veel moeite om dat ding recht op de weg te houden. Nou ben ik als chauffeur wel wat gewend met zijwind. Hoort dit verschijnsel bij dit model of verbeeld ik me dat?

Truckermark

Geplaatst door Truckermark (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (965) PRO, 5 jaar geleden

Je zag de meeste auto s wel wat zwabberen , maar de mondeo staat niet echt stevig op de wielen als je schokbrekers bv . slecht zijn , wat is de km st , zitten de originele er nog onder ?

Heino4267 (110), 5 jaar geleden

Ik heb in die week ook gereden en merkte met mijn 2001 Mondeo 2.0 Hatchback wel dat het (af en toeflink) waaide, maar ik kon gewoon zonder moeite doorrijden (leeg) met snelheden tot 120 km/uur. Ik heb wel mijn achterschokdempers vervangen enkele jaren geleden en ik rij met iets meer dan de aanbevolen bandenspanning.

Truckermark (0), 5 jaar geleden

De schokbrekers hebben idd hun beste tijd gehad. Weet niet of er na ruim 230.000 de orginele nog onder zitten. Maar zal er een nieuwe onder zetten. De bandenspanning heb ik altijd wat hoger.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.