BMW 3ER REIHE: sporadisch trillend stuur en auto

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 226S1, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 125

Beste forum lezers,

Al enige tijd zit ik met het probleem dat mijn stuur en auto op sommige momenten trilt.
Dit is van de snelheid tussen 70 en 140 en het is soms wel en soms niet. Dat is het vreemde eraan dat het er soms wel is en soms niet. heel het stuur begint te 'wiebelen' en de auto trilt binnen in het interieur.

De welbekende problemen van balanceren en vastzittende remmen zijn al zeker uitgesloten.
Dit is ondertussen vervangen en uitgevoerd om het trillen op te lossen maar zonder succes:
- Draagarmen
- Stabilisatorstangen
- Rondom alle remklauwen
- Nieuwe remschijven rondom
- 2 sets velgen geprobeerd
- Nieuwe banden
- Uitgelijnd
- Meerdere malen gebalanceerd, zelfs 2 maal gebalanceerd op de auto met het welbekende scootertje
- APK alles gecontroleerd en doorgekomen zonder problemen
- Alle rubbers en lagers gecontroleerd

Zo ben ik al een aantal maanden bezig en het is echt heel erg storend. Vooral omdat er al heel veel geld is in gestopt ondertussen en de trilling is er nogsteeds. Nu heb ik opgevangen dat dit ook een probleem kan zijn met het stuurhuis?

Hopelijk is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en mij kan helpen hiermee.

Groetjes,

Mitchell

mitchelvs

Geplaatst door mitchelvs (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

beemerke75 (0), 5 jaar geleden

Beste, je hebt idd al veel vervangen maar geen spoorstangen controleer zeker deze ff en niet alleen de fusé pennen ervan maar de bol gewrichten daar komt ook speling op.
Het stuurhuis kan ook maar lijkt me weinig waarschijnlijk.
Zitten er al veel KMS op de teller?
Grtz Beemerke75

mitchelvs (0), 5 jaar geleden

Beste,

Bedankt voor je reactie, daar is inderdaad niet naar gekeken. Maar het vreemde is dat het soms wel is en soms niet. En zouden ze met uitlijnen niet hebben moeten zien dat het probleem in de spoorstangen zit?

Bijvoorbeeld de ene dag onderweg naar mijn werk wel en de ene keer niet. Exact het zelfde wegdek dus ook. Ben ondertussen al zo lang bezig met dit..

Km stand is momenteel 160K

beemerke75 (0), 5 jaar geleden

Beste, ik zou wagen op beug zetten met wielen vrij en zo proberen te voelen of zr speling op stuurhuis zit.
Controleer ook de rollagers.
Op de verpoten zitten ook schotels met rollagers check deze ook even.
Grtz Beemerke75

mitchelvs (0), 4 jaar geleden

Beste,

Op aanbeveling van het controleren van de aandrijving dit dus ook laten controleren. Helemaal niks aan te zien en alles was nog zoals nieuw. Hier zit het probleem dus ook niet.

Om nogmaals voor de zoveelste keer banden of velgen uit te sluiten velgen geleend van een vriend en deze er op geplaatst. Nu is het wiebelen aan het stuur wel verdwenen. Wat vreemd is na 2 sets andere velgen en banden en meerdere keren balanceren.

Echter het interieur zoals de bijrijdersstoel en bij de voeten en pedalen trilt de auto nog steeds. Zelfs als ik de zonneklep omlaag doen trilt deze hevig op en neer. dit is bij een snelheid vanaf 80 of hoger, ook de echt hogere snelheden. Onder de 80 niks aan de hand. het kan toch niet zo zijn dat ik 3 sets velgen heb geprobeerd dat het daar aan ligt?

Ik hoor graag van jullie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.