Opel ASTRA-G-COUPE: Diepe brom vanaf 2800 toeren Astra G Coupé 2.2

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z22SE

Hey auto liefhebbers,

Afgelopen week viel het mij op dat de auto vanaf 2800 toeren een diep geluid maakt. Dit is met name in de vierde en de vijfde versnelling en in mindere mate ook in de derde versnelling. Dit heeft hij vroeger nooit gedaan. Ik heb er een filmpje van gemaakt met mijn telefoon, deze kunnen jullie hier op mijn YouTube kanaal bekijken: [yt]https://www.youtube.com/watch?v=ShMDbTmA...[/yt]

Omdat het geluid nogal diep is, is het vrij lastig te horen via telefoon of laptop speakers. Als je het filmpje afspeelt in combinatie met een subwoofer of koptelefoon is duidelijk te horen wat ik bedoel. In het filmpje begint het diepe geluid op 28 sec. Zoals in de video te zien is heeft het duidelijk te maken met het toerental (en niet met de snelheid). Verder lijkt de uitlaat niet lek te zijn en heb ik ook geen onderdelen kunnen ontdekken die mee vibreren vanaf 2800 toeren. De diepe brom is niet hoorbaar als je vanuit stilstand de toeren op laat lopen. Verder voelt het niet of de auto vermogen verliest vanaf dit toerental.

Het is vooral erg vervelend op de snelweg bij drukte; als je rond de 100 km/h een beetje gas geeft de auto direct een erg diep geluid geeft. Ik heb het idee dat het diepe geluid weer afneemt vanaf 3300 toeren, maar ben hier niet zeker van.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Casper

PS: Hier nog twee foto's om een beeld te krijgen van de auto

Casper_Astra

Geplaatst door Casper_Astra (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.