Mercedes-Benz Sprinter: temperatuur/oxygen sensor melding sprinter 316

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: OM651, Motorinhoud (cc): 2200

Ik heb een sprinter 316 van 2011, en als ik tot 140kmh rijd is er niks aan de hand, maar zodra ik ook maar even 150-160kmh rijd,
dan gaat het motorstoringslampje branden en dan gaat hij in noodloop en heb minder vermogen. Als ik de auto dan parkeer en laat
afkoelen, is het soms na 15-30 minuten weer weg en heb ik weer vol vermogen, maar het komt ook voor dat het niet 1,2,3 uitgaat,
en daarvoor heb ik dan zo'n goedkoop diagnose apparaat gekocht, waarmee ik de foutmeldingen kan resetten en de meldingen die
ik wisselend te zien krijg zijn:

"P2A0064 Oxygen sensor 1 has a mailfunction. There is a implausible signal."
"P208027 Temperature sensor 1 has a mailfunction. The signal change rate is above the permissible value."

Ik heb begrepen dat er een roetfilter onder zit, en die reinigt zichzelf door om de paar honderd kilometer
tijdelijk diesel in te spuiten die dan verbrand en het filter reinigt, maar die op een gegeven moment toch
verstopt kan raken en professioneel gereinigd( dure grap) of gewoon geheel vervangen moet worden ( hele dure grap)
dus hoop ik niet dat dat het geval is.

peter sprinter

Geplaatst door peter sprinter (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Sprinter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.