Volkswagen GOLF: KOELVLOEISTOF SPUUGT UIT RESERVOIR

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: CUN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 135

Hallo iedereen,

Mijn auto:

Volkswagen Golf 7 GTD 2.0 TDI
Bouwjaar: 2013

Ik heb het volgende probleem:

Bij het belasten van de motor spuugt er koelvloeistof uit het reservoir via de overflow. Ik merk dat de auto een bepaalde druk opbouwt en dat de slangen heel hard worden. Als ik heel rustig rij dan gebeurd er vrij weinig en merk ik er ook niks van.

1. Auto start normaal
2. Auto rijdt en schakelt goed (Je merkt niks van de overdruk in het koelvloeistofsysteem)
3. Geen witte rook in de ochtend
4. Geen lekkages
5. Geen koelvloeistof bij de olie of andersom

Monteur gaf aan dat het de waterpomp kon zijn en heb ik deze waterpomp vervangen door een niet elektrische.
Thermostaat is ook vervangen en het probleem doet zich nog steeds voor.

Ze hebben een koppaking test gedaan en ze hebben GEEN uitlaatgassen gevonden in het systeem.

Wat ik 100% zeker weet is dat het koelvloeistof systeem NIET is ontlucht. Is er een speciale procedure om deze auto's te ontluchten? Ook als er GEEN elektrische waterpomp meer in zit?

Volkswagen dealer geeft aan dat het koelvloeistof systeem ontlucht moet worden. Iemand enige ervaring? Iemand misschien hetzelfde meegemaakt? Ik hoor het graag.

ENK1015

Geplaatst door ENK1015 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

corvanjaarsveld (0) PRO, 4 jaar geleden

Ik vermoed dat de turbo ergens een lek heef6 naar het koelsysteem. Misschien ergens een scheurtje in het aluminium oid;

basvanhees (0), 4 jaar geleden

Ik ben ook wel erg benieuwd ik heb precies het zelfde en ook een GTD uit 2013 in 2015 heb ik na 35.000 km wel een nieuwe motor gekregen bestand staat nu op 185.000 dus de motor heeft 150.000 km gelopen ik ben ook erg benieuwd waar ik het moet zoeken vind het een beetje zonde om allemaal kosten te maken vandaar eerst even op onderzoek uit iemand tips?

Nosscha (0), 1 jaar geleden

Hallo, Ik heb exact het zelfde probleem met mijn passat. Had je het probleem gevonden? Ik hoor graag van u

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.