Fiat (CINQUECENTO): Lucht in het koelsysteem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 1170A1.046

Beste mede-forummers,

Misschien kennen jullie mij nog van mijn vorige topic over de Cinq van mijn moeder, dit is inmiddels opgelost en de auto loopt weer als een zonnetje.

Echter is er nog wel een probleem nadat ik de koelvloeistof heb ververst en de motorolie, met de motorolie is niets mis maar met de koelvloeistof kom ik er niet helemaal uit.

Het is namelijk zo dat er lucht in het systeem zit, ik heb hem al ontlucht via het ontluchtingsnippeltje bij de linker koplamp. Echter zie ik op andere fora o.a ook op dit forum dat er ergens nog een ontluchtingsnippel moet zitten t.h.v het schutbord. Deze kan ik anders nergens vinden, waar zou ik deze zoeken moeten?

Groeten,
Levi Maat

levidepevi

Geplaatst door levidepevi (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

corvanjaarsveld (0) PRO, 4 jaar geleden

Ik weet dat ook niet. Echter de lucht zit altijd bovenin. Nadeel ervan is dat je tijdens het openen van een nippel juist lucht toelaat. Ontluchten kun je alleen als er druk op de koelvloeistof staat. Anders werkt het als communiserde vaten en zakt het vloeistof niveau.

Highway (115) PRO, 4 jaar geleden

meestal zit het op een kachelslang. Als je het reservoir omhoog houd of het zit hoger gaat ontluchten vanzelf.
Niet met draaiende motor.

kaleido 1 (1445) PRO, 4 jaar geleden

Ik doe het altijd met draaiende motor , er zit op 1 van de kachelslangen bij het schutbord een soort ventieldopje of een plat schroefje , deze kun je voorzichtig los draaien tot er lucht of vloeistof uit komt , werkt het beste als de motor koud is en dan loopt , tankje vol gooien op max , dop er op , motor starten en ontluchten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.