Fiat 500: Richtingaanwijzers, verlichting en ruitenwissers doen het niet

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Goedemiddag!

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een Fiat500 uit 2008.
Mooi ding en niets aan de hand. Nou dat dachten we!

Deze week is de auto APK gekeurd en we hebben de auto dus gisteren opgehaald.

Wat blijkt, de verlichting doet het niet van de auto en ook het groot licht niet. Ik kan de ruitenwisser niet bedienen en de ruitenwisserspray doet het ook niet. Ook doet de knipperlicht het niet als ik naar links of rechts wil. (op alarm knippert hij wel!)

Claxon doet het ook en ook de remlichten.

Ik heb geen idee waar te zoeken...

De auto is dik 2 uur verder opgehaald en ik ga niet zonder mijn knipperlichten daar heen rijden. Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
De zekeringen heb ik in de auto gechecked en bij de motor. Ook heb ik wat relais uitgewisseld met elkaar maar zonder resultaat ;(

murpNL

Geplaatst door murpNL (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat 500? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

skilcom (0), 4 jaar geleden

Dat is een moeilijke om er vanaf dit forum een antwoord op te kunnen geven. Als de auto pas gekocht is, kan u toch aanspraak maken op de wettelijke garantie dacht ik... of indien het van een particulier is, aankoop met verborgen gebreken... Overigens kan er bij dit soort van defecten alleen een correcte diagnose gesteld worden als men de auto kan zien, daar dit wat van alles kan zijn... Dus terug naar de dealer, of de persoon, van wie de auto gekocht is...

murpNL (0), 4 jaar geleden

Ik heb m vandaag toch maar naar mn eigen garage gebracht en het bleek uiteindelijk een stekker achter het stuurhuis die los zat. De andere stekker was niet geborgd.

Koste mij een kleine 100 euro aan onderzoeksgeld dus dat had ik er wel voor over.


Nu heb ik enkel nog een knipperende kilometerstand, maar dat is ook wel op te lossen las ik elders op deze site :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 500 of stel zelf een nieuwe vraag.