Peugeot 206: Start, radio en toerenteller probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Beste mensen,

Ik heb een peugeot 206 1.4 uit 1999 en deze heeft wat probleempjes... Allereerst wil ik beginnen met het starten. Als ik de auto wil starten dan doet hij dat vaak niet en hoor ik een zoem geluid. Ik hoor dan ook geen startmotor draaien. De ene garage zegt dat ik me sleutel even in het contact moet laten om de auto te herkennen maar dit lijkt mij pure onzin. Ik dacht aan een startmotor probleem?

Het tweede probleem wat ik heb is dat toen ik de autoradio eruit haalde want die deed het niet, ik zag dat de bekabeling vanuit de auto 3 kabels kapot waren en dus geen contact kregen. Ik heb met een koperdraadje het weer vastgemaakt en de radio sprong weer aan dus hij deed het! Alleen wanneer ik de auto uitzet en weer aan dan doet hij het niet en moet ik eve aan de kabels friemelen om hem opeens weer aan de praat te krijgen. Hij onthoudt geen zender en ALS hij het dan eindelijk even doet dan springt de radio op willekeurige momenten volledig uit en gaat niet meer aan totdat ik de auto uitschakel aan de kabels ga zitten klieren en weer aanzet (op goed geluk). Ik hoop dat iemand weet wat dit is want ik heb echt geen idee.

Het derde probleem wat ik heb is dat mijn toerenteller het niet doet. Het wijzertje springt af en toe wel is omhoog en reageert als ik hard gas geef in zn 1.

Het laatste waar ik nog wat issues mee heb is dat ik de achterbak niet op slot kan doen.. Er zit geen sleutelgaat en het op slot doen gaat alleen automatisch en als ik dat doe dan gaat alles op slot behalve de achterbak en hoor ik ook voor een aantal seconden een harde zoem. Is dit iets simpels of moet ik een nieuw slot aanschaffen?

Alvast hartelijk bedankt en ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.

Hoopdathetnietduuris

Geplaatst door Hoopdathetnietduuris (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Startmotor kan defect zijn, maar t kan natuurlijk ook een slechte verbinding, bijvoorbeeld op de startmotor zijn.

Om een goed werkende radio te krijgen, zal de bedrading netjes hersteld moeten worden, dus geen gepruts met losse koperdraadjes.

Deze toerentellers gaan wel eens kapot. Had destijds ook een zwiepende naald bij mijn vorige 206 (bouwjaar 1998). Dat was bij mij opgelost met het plaatsen van een originele condensator op de bobine-stekker. Kijk of er toevallig een condensator zit thv de bobine. Zo niet, kan het proberen waard zijn om er één te plaatsen.

Het slot motortje van de achterklep controleren. Deze zit achter de bekleding van de achterklep. Deze bekleding trek je eenvoudig los.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.