Renault : Leiding raakt motor, vapour lock

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 43

Ik heb een jongere Lucas pomp geplaatst, 100 K met goede o ringen op spelingsloze gashendel(potmeter heeft eraf geweest). Maar fout blijft er inzitten. Motor gaat trager draaien, storingslampje aan en roken. Koud niks, hoe heter hoe meer.
Kookpunt diesel(200° ?) vind ik niet tov vapour lock. 1 Verdachte heb ik nu in't zicht, die dikke aanzuigleiding onder 't luchtfilterhuis raakt het kleppendeksel . 't Kan zijn dat ze niet in de juiste goot ligt, de nylon retour is dunner en moet mss daar liggen.
De rest van de snelkoppelingen is vervangen door brandstofleiding, behalve die 2 koppelingen onderaan auto naar motor. Ze zijn droog maar door schokken/trillen van motor zou deze een verdacht iets kunnen zijn.
Aanzuig & vlotter heb ik ook al uit tank gehaald en gecheckt, geen dieselbacterie. Maoutfilter en dichtingen zijn recent vernieuwd.
Ps: verstuivers hebben 250 K.

De student

Geplaatst door De student (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

corvanjaarsveld (0) PRO, 4 jaar geleden

Als de rook zwart is? is het roet van de brandstof! dus geen tekort maar teveel. blijft er voldoende compressie?
Vapour lock bij een diesel? In mijn tijd ben ik dat niet tegengekomen, wel lucht, waardoor de pomp van slag raakte. Werkt de interkoeler? Te hoge temperatuur van de aangezogen lucht geeft vervelende problemen.

Succes, Cor.

viper_ren (0) PRO, 4 jaar geleden

Over welke motor gaat het eigenlijk????

Heino4267 (200), 4 jaar geleden

en welke auto?

viper_ren (0) PRO, 4 jaar geleden

πŸ‘πŸΌπŸ˜‰

De student (0), 4 jaar geleden

F8Q KCOE Lucas pomp
Ik heb mij vergist in aanzuigleiding raakt kleppendeksel. Gisteren nog eens gevoeld maar 't is een ronding van het luchfilterhuis.
Op Marktplaat heb ik 4 injectors gekocht, ik ga die even testen op lekken en openingsdruk.
Zo bouw ik steeds verder op vertrouwbare onderdelen. Ook omdat ik de retour van deze nog niet gecheckt heb met een doorzichtige leiding, en zo geraakt je pomp ook vol of teveel aan lucht.
En daar lijkt mijn storing erg op, juist ontlucht en dan starten, blauwe rook en die advance heeft dan ook geen druk om fatsoenlijk te werken.
Raar vind ik ook, ik heb een terugslagklep voor de balg gezet, een 4 maal pompen en de balg voelt hard aan. Wacht je een 5 tal minuten dan kun je't zelfde doen met die balg.
Meteen ga ik de rubber leidingen vervangen tussen motor en de leiding onderaan, nog maar eens proberen.

viper_ren (0) PRO, 4 jaar geleden

Een kangoo dus.

Welke storing heb je? Omdat je bezig was dat er een fout in zat terwijl ik het raar vind dat een gewone diesel is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Overig of stel zelf een nieuwe vraag.