Renault Scenic: Radio Code nodig?

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1997, Vermogen (kw): 113

Heeft een Scenic uit nov 2011 een beveiligings-code voor de radio? Ik wil de accu loshalen, maar ben bang dat ik vervolgens een code voor de radio nodig heb.

lagunarooster

Geplaatst door lagunarooster (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1350) PRO, 4 jaar geleden

Als het een originele renault radio is zit er zeker een code op , deze staat bij mijn auto in het instructieboekje , heb je daar al in gekeken ?
Je zou een acculader aan kunnen sluiten op de klemmen van de accu , dan blijft het systeem onder spanning.

lagunarooster (0), 4 jaar geleden

Bedankt voor je reactie.
Het is de originele radio.
Waar zou de code moeten staan? In het instructieboekje van de auto of van de "Radiosat Classic", en waar in het betreffende boekje? En hoe vermeld? Met een sticker?
Alvast bedankt.

Heino4267 (200), 4 jaar geleden

- als je de auto in onderhoud hebt bij de Renault dealer staat de radiocode voor zover ik weet op elke rekening en in elk geval op de Renault aankoopnota.
- er is als het goed is een aparte bijlage bij de instructieboekjes met de radiocode.
- tenzij de vorige eigenaar(s) zelf een sticker in de auto hebben geplakt of de code ergens op hebben gekalkt, is de code (logischerwijs ... ) niet in je auto afleesbaar.
- betaald: http://www.radiocodes.co.uk/renault-radi...
- gratis: https://www.renaultforum.nl/forum/search...

lagunarooster (0), 4 jaar geleden

Bedankt Heino4267. voor het uitgebreide antwoord.
Ik kom de code nergens tegen.
Ik heb m'n moeder de garage laten bellen. Code is er nu dus.
Ik zal hem in het boekje zetten voor de volgende eigenaar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.