Peugeot 407: Achterklep gaat niet meer open

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2

Beste forumleden,

Sinds vandaag gaat ineens de achterklep van mijn 407 SW niet meer open.

Het vreemde is dat de achterruit wel separaat open gemaakt kan worden.

Achterruit sluit ook goed bij het dichtdoen.

Via de achterbank kan de achterklep wel in zijn geheel geopend worden door met een schroevendraaier in het gaatje te steken.

Heeft iemand hier ervaring mee. ik hoor het graag van jullie.

Al een vast bedankt.

Daherbster77

Geplaatst door Daherbster77 (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Kijken met een goede computer, of de Achter klep open of dicht is, kun je uit sluiten of het de bekabeling is of de schakelaar zelf. En of meten,Ik denk kabel breuk maar dat is een gokje vanaf een p.c
Gr jw

Daherbster77 (0), 4 jaar geleden

Update.

Ik heb de draden doorgemeten met een Multimeter voor zover dat mogelijk was en niets kunnen vinden.

Ook de draden tussen de carrosserie en klep bekeken maar niets geks te zien.


Kan het ook het slot mechaniek zijn van de klep of de schakelaar/handgreep? Gaan deze vaak defect? Zal van de week eens langs de Peugeot dealer gaan om zoals J@n-willem zegt de auto uit te laten lezen.

Iemand nog een idee, want het is echt ongemakkelijk.

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Inmiddels al opgelost?

Daherbster77 (0), 4 jaar geleden

@j@n-willem
Nee helaas nog niet opgelost.
Begin er de balen van te krijgen.

Zojuist terug van de Peugeot dealer en die hebben er naar gekeken. Kunnen het niet vinden. Ik heb aangegeven dat de zoektocht gestaakt dient te worden. Anders wordt het een auto met een auto.

Blijkbaar geeft de achterste BSI geen signaal naar de achterklep. De monteur heeft er zelfs een nieuwe BSI achter ingehangen en nog gaat de klep niet open. Ze kunnen het stuk tussen de voorste en achterste BSI niet meten. Dit zou heel veel uren gaan kosten volgens de monteur om de oorzaak te vinden.

Heb jij nog een tip waar ikzelf naar kan kijken?

Of iemand anders?

Of is er iemand in de buurt van Tiel die naar dit probleem kan kijken. Uiteraard tegen een financiële vergoeding.

Bedankt voor het meedenken

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Ik wil niemand afkraken, maar een meting doen en een losse (nieuwe) bsi ?? En ze komen er bij een dealer niet uit, lijkt mij Geen hoge wiskunde of zó.
Ik kan je zo geen tips geven, boven die ik al heb gegeven.

Daherbster77 (0), 4 jaar geleden

@J@n-willem. Inderdaad.
Het was nog mooier. Mijn auto heeft er overnacht, omdat ze in eerste instantie zeiden dat het slot mechaniek defect was en deze besteld moest worden in Frankrijk. Ik dacht al toen ze belde dit heb ik allang allemaal doorgemeten. Bleek niet het geval te zijn en zijn toen met de BSI aan de haal gegaan. Viel me ook tegen dat ze het konden oplossen.

Bedankt voor je hulp.

Ik ga verder kijken wat ik kan doen.

Wordt vervolgd.

Daherbster77 (0), 4 jaar geleden

Auto is inmiddels weg.
Had een vastloper.
Topic mag gesloten worden.

Allemaal bedankt.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.