Honda CIVIC 5 DR: onderstel gebonk

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1800

Ik heb sinds enkele weken een Honda civic 1.8 Silverstone in mijn bezit. De auto rijdt goed maar hoorde enkele dagen nadat ik de auto had gekocht rare geluiden vanonder het onderstel, bonkende geluiden tijdens het rijden. Ik ben ermee naar mijn eigen garage geweest maar men heft niets kunnen constateren, alles in orde. Het vreemde is dat die geluiden plosteling ook als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Tot vandaag......weer vreemde bonkende geluiden tijdens het rijden., soms links, dan weer rechts of achter...er is geen peil op te trekken waar het precies vandaan komt. Het lijkt erop dat dit alleen gebeurt wanneer het regent. Heeft iemand een idee ?

69martin

Geplaatst door 69martin (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

ferdinand (0), 4 jaar geleden

Een opname kan verhelderend werken.Op deze manier is het gissen.
Ferry

69martin (0), 4 jaar geleden

Ja, dat heb ik geprobeerd maar dat wordt niet echt duidelijk met een geluidsopname, het is eigenlijk meer een soort gekraak en het is moeilijk te localiseren waar het vandaan komt. Ik hoor het soms voor, dan weer achter. Het gekke is dat dit dus blijkbaar alleen optreedt bij slecht weer.

69martin (0), 4 jaar geleden

Schokbrekers laten vervangen
Bonkt en kraakt nog steeds, zij het wat minder vaak.

primera p11 (0), 4 jaar geleden

Geen ruimte op stabilisatorstangen?.
Die zijn vaak verantwoordelijk voor gebonk of geklapper op met name kleine oneffenheden in weg.

69martin (0), 4 jaar geleden

Ok,, ik ga eerdaags dit eens laten controleren door de monteur.

69martin (0), 4 jaar geleden

Helaas dat is het ook niet, het zal nader worden onderzocht. Ik kan het geluid niet reproduceren aangezien het maar heel af en toe voorkomt. Maar het is mij opgevallen dat het bij het op of afrijden van een rotonde is dat je dan ineens een luide knal hoort , zowel soms links als rechts vooraan.

kaleido 1 (965) PRO, 4 jaar geleden

Zitten er geen bouten los van subframe , draagarm , stuurhuis of iets anders in het onderstel ?

69martin (0), 4 jaar geleden

Nee, alles zit vast en nergens zit speling. De monteur kan niets vinden. Ik ga binnenkort op vakantie en laat de auto dan een paar weken bij de garage staan zodat de monteur op zijn gemak de auto kan onderzoeken. Ik heb zelf het idee dat er een veer verspringt en weer terugvalt op zijn plaats wat dat een harde knal geeft. Hij doet dat echter maar zelden en het doet zich eerder voor als het regenachtig weer is. Ik kan het geluid ook niet reproduceren wat een diagnose ook moeilijk maakt.

Glaesartist (0), 4 jaar geleden

Hoi, rij een 2006 civic 1.8 vanaf nov 18. Had ook af en toe " gebonkt" bij stuurbeweging en stoeprand bij oprit of drempel. Bij grote beurt aangegeven, ze hebben niets gevonden, maar gaven aan dat het de rubbers van de ophanging kon zijn. Deze hebben ze gesmeerd, nu is het bonken weg, al enkele weken. Niets ernstigs dus.

69martin (0), 4 jaar geleden

Bedankt, ik zal dit eens aan de monteur voorleggen. Al denk in dat smeren van de rubbers maar een tijdelijke oplossing is. Maar dan weet je tenminste wel de oorzaak.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.