Peugeot 508: Opnieuw inleren elektrische ramen

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Vermogen (kw): 120

Raambediening aan de passagiers-kant voor was defect. Plastic geleider, poeli en kabels vervangen (schijnt een kwaaltje te zijn).
Mechanisme getest zonder raam en werkte weer prima.
Raam weer ingebouwd, het raam gaat nu echter te ver door naar boven; blokkeert en gaat weer naar onderen.
Accu al los gehad alsmede de raammotor maar ik krijg hem niet opnieuw ingeleerd.
Is dit wel mogelijk met de (officiële) diagnoseapparatuur?

wesselb.

Geplaatst door wesselb. (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 508? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Als ruit boven is en hij zakt daarna weer, kun je hem dan wél naar beneden bedienen? Zo ja, laat ruit m.b.v. schakelaar max zakken, schakelaar los, nogmaals naar beneden bedienen en dan schakelaar een seconde of 5 vasthouden. Effe proberen of het daarna correct werkt.

wesselb. (0), 4 jaar geleden

Ruit is goed te bedienen, als hij echter een paar keer boven is geweest werkt deze een poosje niet (afkoelen?)
Heb al geprobeerd om de schakelaar zowel boven als beneden langer vast te houden maar dit werkt helaas niet.

wesselb. (0), 4 jaar geleden

Bij de dealer geweest zij konden de ramen niet opnieuw inleren met diagbox, enige oplossing die zij hadden was compleet nieuw raammechanisme + motor.
Dit had ik juist willen voorkomen met een losse revisieset.

Ik had na de revisie het mechanisme getest buiten de auto, deze is toen ingeleerd op de volledige lengte van de geleiderail.
Na het inbouwen zorgde het raam ervoor dat het mechanisme niet meer volledig tot boven door kon.

Ik heb toen de poelie en staalkabels weer gedemonteerd, deze daarna verdraaid weer terug gemonteerd, het raam kan nu verder omhoog/omlaag dan voorheen en zal nu wel in stapjes omhoog gaan waarmee hij opnieuw ingeleerd kan worden.

Probleem opgelost!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.