Toyota Corolla : Hoog benzine verbruik

Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Hallo ik heb nogal een hoog benzineverbruik met mijn Corolla 1999, waar kan ik het probleem zoeken?

Ik blijf iets van 1 op 8 halen en dit ga ik na door het aantal liters die ik tank.

Heb onlangs nieuwe accu, nieuwe uitlaat, nieuwe velgen en banden, nieuwe lambda, maar het benzineverbruik is niet veranderd. Net nieuwe APK uitstoot was ook goed, dus ja waar kan ik het probleem vinden of wat kan ervoor zorgen dat zo'n 1.3 of 1.4 zoveel neemt ....

TOYOTA COROLLA Compact (_E11_) 1.4 (EE111_)
05.97 - 09.99 | 1332 CCM | 86 PK | 63 KW

Friesland

Geplaatst door Friesland (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

ferdinand (0), 4 jaar geleden

Waar worden km,s gereden.Mijn vrouw heeft een Ford Streetka. Daar doet zij alleen boodschappen mee.Als hij 1 op 7 haalt zijn wij tevreden.
Ferry

Friesland (0), 4 jaar geleden

Noujah met een rit van 300 km neemt hij nog 1 op 8, heb Het dus niet over korte ritjes steeds

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Al gecontroleerd of er ergens benzine lekt?
Dat doe je het beste met een draaiende motor, dan staat er druk op de leidingen na de pomp.

Friesland (0), 4 jaar geleden

Ja brandstofleidien lekken niet, wat me wel opvalt is dat tanken vaak moeilijk gaat maar dat zal er wel niks mee te maken hebben.

Moet ook ergens egr klep zitten toch dit zou toch ook verhoogde brandstof kunnen veroorzaken? Maar kan dat ding ook niet vinden.

ferdinand (0), 4 jaar geleden

Wat bedoel je met moeilijker.Krijg je de tank niet vol.De enige manier om het verbruik te meten is tank vol doen,enige honderden km,s rijden en weer volgooien en dan delen.
ferry

primera p11 (0), 4 jaar geleden

Friesland,

Net wat Ferry al zegt,eerst eens goed gaan meten.
Volgooien,tank leegrijden,km's door het aantal liters delen.
Dan heb je een aardig beeld van het verbruik.
Dan kun je gaan kijken naar het volgende,bandenspanning goed,lopen de remmen niet aan,staat van het onderhoud,omstandigheden,korte,lange ritten,sporing van de auto,rijstijl.

Friesland (0), 4 jaar geleden

Ja precies op die manier meet ik ook altijd. Volle tank aantal liters en dan delen. blijf op gemiddeld 1 op 8 bandenspanning remmerij uitlijning allemaal is wel goed.

En ben ook nog eens een rustige rijder dus dat is het ook niet.

primera p11 (0), 4 jaar geleden

Friesland,

Je zegt "ïs wel goed".
Ook gecontroleerd?.
Banden niet scheef afgesleten,auto eens per wiel opgkrikt en gekeken hoe het draait?.
Wiellagers goed?.
Als het allemaal goed is namelijk rij jij geen 1 op 8 met deze auto.
Auto uitgelezen op storingen?.

erko (0), 4 jaar geleden

Weet niet of je probleem al is gevonden maar misschien is je thermostaat niet meer goed en blijft ie open staan.

HOTBUG (0), 4 jaar geleden

Ergens gaat het mis met het bezine/lucht mengsel en halt de motor niet het rendement wat hij zou moeten halen.
Vaak is het een electrisch probleem en geen benzine probleem. Je hebt al heel veel vervangen en gecontroleerd dus next step kan zijn; lucht filter controleren, Gaat de lucht inlaat wel naar de zomer stand. Veranderd het verbruik in de winter of is het altijd hetzelfde? Zijn de bougies schoon en opening goed. Bougie kabels controleren, Ontsteking controleren. Electronisch ontsteking is vaak niets aan te stellen maar wel het ontsteektijdstip. Vacuum vervroeging controleren etc. Het kan aan zoveel dingen liggen die ik nog niet in je opsomming heb gezien.
Sterkte met zoeken.

DanNietZomaar (0), 1 maand geleden

Mijn Corolla 1.3 uit 1997 had een doorgeroeste vulpijp. Kijk tijdens het tanken eens op de grond onder de auto, net achter/dichtbij het achterwiel. Bij mij stroomde er behoorlijk wat uit. Dit icm. met de zwarte kleur van mijn Corolla zorgde dit ook dat de benzine als sneeuw voor de zon leek te verdwijnen als het langere tijd erg heet was buiten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.