Nissan Micra: Engine check lichtje brand na starten auto in achteruit

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

Hallo allen,

Ik bezit een Nissan Micra 1.3i, bouwjaar 2000 en auto doet het altijd naar behoren. Heb hem nu twee jaar en nooit grote onderhoudskosten gehad buiten de APK. Nu wilde ik gisteren wegrijden en was ik vergeten dat de auto nog in zijn achteruit stond. Hierdoor schoot de auto een stukje naar achteren, ging de motor niet aan en ging op het dashboard het lampje Engine Check knipperen. Dit bleef de hele terugrit zo. Nu wilde ik de auto vanochtend starten en opeens was dit knipperende lampje weg. Moet ik mij nu nog zorgen maken of had het knipperende Engine Check lampje niet echt betekenis? Alvast heel erg bedankt

daymianv

Geplaatst door daymianv (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

limbra (450), 4 jaar geleden

ik zou mij eerder zorgen maken als het check engine lampje blijft knipperen,
nu het lampje uit is hoef je je geen zorgen te maken, waarschijnlijk was het een tijdelijke fout door het "start-foutje" die nu niet meer geconstateerd wordt ,
miss. volgende keer toch maar de koppeling intrappen als je de auto start, dan schiet de auto niet meer naar voren of naar achteren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.