Volkswagen SCIROCCO GT 70KW U9: Monteren brandstofpomp

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: JH, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 70

Goedenavond,
De brandstofpomp onder mijn auto moet vervangen worden. De oude heb ik er inmiddels onder vandaan alleen nu moet de nieuwe er nog onder. Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende:. De uitgaande brandstofslang wordt vastgezet met een grote moer. De ronde brandstofpomp zelf zit in een rubberen behuizing. Het lukt me niet om de moer goed lekvrij vast te zetten omdat bij kracht zetten op de moer de pomp meedraait in de rubberen behuizing. Wat is de tip? Hoe moet je zoiets aanpakken? De draadeindjes van de electrische aansturing op de pomp zitten gevaarlijk dichtbij de grote moer en wil ik natuurlijk niet afbreken.

Vincent86c

Geplaatst door Vincent86c (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Scirocco? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Punt (35) PRO, 4 jaar geleden

Op de pomp GEEN tang gebruiken ! Of de pomp heeft zelf een zeskant of je gebruikt de andere zeskant bevestiging van ingang.

Gebruik als het kan open leidingssleutels . Als er koperen ringen aanwezig zijn gloei ze uit of vervang ze . Wel controleren of ze zacht zijn.

Succes.

Vincent86c (0), 4 jaar geleden

De pomp heeft geen zeskant vorm. Aan de ingaande leiding naar de pomp zit ook geen zeskant of iets dergelijks waarmee ik de pomp kan fixeren. Wel zit er nog een zeskant moer achter de uitgaande zijde, dus eerst pomp, uitgaande leiding, zeskantmoer van banjo aansluiting, uitgaande brandstofleiding op banjo koppeling en dan de dopmoer waarmee ik dus de brandstofleiding lekvrij wil fixeren op de pomp. Wellicht kan ik dus door de zeskantmoer te blokkeren en de dopmoer aan te draaien voldoende kracht zetten om de brandstofslang lekvrij aan te sluiten op de pomp. Echter ik kan geen steeksleutel kwijt op de zeskantmoer omdat hier de draadeinden voor de electrische voeding vrijwel strak langs lopen, dus een steeksleutel past er niet tussen. Zie ook bijgevoegde foto. Dus.. is er speciaal gereedschap voor beschikbaar?

Punt (35) PRO, 4 jaar geleden

Er is al flink beschadigd . Kan je de banjo die er op komt niet fixeren ? Zo vast draaien dat het niet lekt is voldoende .

Succes.

Vincent86c (0), 4 jaar geleden

De beschadigde pomp op de foto is de oude defecte pomp. De nieuwe pomp wil ik natuurlijk graag heel houden. De pomp wil ik fixeren op de moer die tussen de draadeindjes zit achter de banjo. Om de draadeinden niet te beschadigen denk ik nu om een ringsleutel te bewerken/open te slijpen zodat het een open steeksleutel wordt. Daarmee denk ik de pomp te kunnen fixeren en de dopmoer vast genoeg te kunnen draaien zodat deze lekvrij is.

Vincent86c (0), 4 jaar geleden

Het is gelukt door slagmoersleutel te gebruiken. Geen idee of dat de juiste manier is, maar het heeft gewerkt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.