Mazda 6: krakend geluid bij remmen en sturen

Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Krakend geluid bij sturen. Dit gebeurt ook al zonder te rijden en zonder dat de motor draait. Tijdens het rijden merk je het met name alleen bij remmen en sturen op voornamelijk klinkerwegen.

AltoSuzuki

Geplaatst door AltoSuzuki (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

AltoSuzuki (0), 4 jaar geleden

[yt]https://youtu.be/OcarpTXSC3U[/yt]

P. Kelder (0) PRO, 4 jaar geleden

Taatslager boven in de veerpoot zit mogelijk vast / defect.

Grt. Paul

AltoSuzuki (0), 4 jaar geleden

Hallo Paul,

Bedankt voor je reaktie.
Ik ben hiermee ook bij een garage geweest. Die dacht eerder aan fuseekogels, maar toen ik het nader wilde laten onderzoeken was het geluid verdwenen. Ze konden niets vinden. Later heb ik vastgesteld dat het alleen bij warm weer optreedt en vrijwel nooit 's ochtends. Verder heb ik gelezen dat bij de Mazda 6 een dergelijk geluid ook van de rubbers kan komen. Dit lijkt mij op dit moment de meest waarschijnlijke oorzaak te zijn.
Mij is verteld dat het op zich geen kwaad kan. Wel zou ik willen weten of je die rubbers nog ergens mee kan behandelen.

ferdinand (0), 4 jaar geleden

Met rubbervet. Neen hoor grapje.Ik denk dat Paul gelijk heeft.Maar op de brug moet je dit geluid kunnen lokaliseren.Als het rubbers zijn moeten die vervangen worden.Even WD40
erop spuiten, als het al helpt is dat maar voor even.
Ferry

pasenlin (0) PRO, 4 jaar geleden

Vaak zijn het de voorste onderste fuseekogels die gaan kraken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.