Peugeot 206: Auto hapert en is terughoudend P0502

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFU, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 65

Hallo,
Mijn auto hapert en is terughoudend.
Ooit heb ik een software update uitgevoerd en hierna is de telecodering aangepast om dit te herstellen bij de dealer.
Echter heb ik nog steeds het probleem dat hij hapert en krijg ik de foutcode p0502.
Lambdasensor is net vervangen.
Zelf ben ik bang dat het de katalysator is en deze vervangen gaat best wat geld kosten vandaar dat ik hier om advies vraag :)

Het haperen gebeurt meestal als ik wegrijd of schakel.

Arzeus

Geplaatst door Arzeus (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

P0502 - Wagen snelheidssensor "A" signaal te zwak
Dit zou met het haperen te maken kunnen hebben.

In principe veroorzaakt de katalysator niet het haperen. In ieder geval niet in het begin van die storing.
Uiteindelijk kan het binnenwerk van de katalysator wel gaan brokkelen en af en toe de uitlaat versperren.
Zelfs als dit nu gebeurt, dan is dit een gevolgschade en niet de originele oorzaak.
Klop eens op de katalysator. Rammelt deze dan?

Arzeus (0), 4 jaar geleden

Hey bedankt voor je antwoord!
Ik heb op de katalysator geklopt met een schroevendraaier en knokkel en hoor alleen maar een normaal geluid van tikken op ijzer , dus geen gerammel of dergelijke.

Ik heb ook even gedacht aan de egr maar dit zal een andere error geven neem ik aan.

Is er een manier om de snelheidssensor te meten?

Arzeus (0), 4 jaar geleden

@oldford
Over welke snelheidsmeter gaat het hier?
En ik heb geen last van een verkeerde snelheid op het dashboard

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Het gaat om het signaal van de voertuigsnelheid die de motor-computer aangeboden krijgt. Als dat dezelfde bron is als de snelheid voor het dashbooard, dan zou er iets met de bedrading naar de motor-computer aan de hand zijn.

Arzeus (0), 4 jaar geleden

Vandaag naar de garage geweest waar ze een nieuwe snelheidssensor hebben geprobeerd maar ook dit heeft niks geholpen.
Ben bang dat dit een software fout is waar ik niks aan kan veranderen..
Andere suggesties zijn van harte welkom.

@oldford

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

De radio?? Is een originele of een jvc oid met ISO stekkers ge knutselt??
Kan zo maar, de boel in de war zetten. Hoe is accu deze is getest??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum