Citroën 2cv: Motor valt uit tijdens het rijden maar start daarna weer meteen

Brandstof: Benzine

Ik heb een raar probleem . Dit gebeurde ook al voor de ombouw naar 123 . Ik had gehoopt dat het hier mee weg zou zijn. Het volgende is gebeurt en dat 4 x tijdens een rit van 50 km. Hij valt uit tijdens het rijden ik start hem dan weer en hij loopt normaal. Vervangen is dus 123 ontsteking, bougies, olie, oliefilter, bougiekabels, bobine enzovoort. Wat ik wel merk is dat hij iets loopt in te houden, zeg maar dof lopen. Je merk dat hij meer kan maar niet wilt.

Waar moet ik aan denken?

johangpx

Geplaatst door johangpx (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën 2cv? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (990) PRO, 4 jaar geleden

Heb je geen vaporlock in je brandstof systeem, loopt de brandstofleiding goed vrij van het motorblok , als er dampbellen ontstaan in je leidingwerk , kan dit verschijnsel ook ontstaan.

johangpx (0), 4 jaar geleden

Je bedoelt dat de tank niet ontlucht word? En hoe kan ik dit oplossen?

Punt (35) PRO, 4 jaar geleden

Hoe groot is de opbrengst van de brandstofpomp . een kopje vol moet in zo'n 3 seconde vol zijn stationair lopend.

Als je de druk kan meten 0,2 bar is voldoende.

Tank ontluchting is belangrijk en te testen door zonder dop te rijden.

Succes.

Highway (65) PRO, 4 jaar geleden

vaperlock betekent dat er lucht in het benzine systeem komt door de hitte van de motor, Als een leiding te dicht bij de motor ligt.

Highway (65) PRO, 4 jaar geleden

zou 2 meters aansluiten. of er 12 volt op de ontsteking blijft en een benzine druk meter. schone benzine geen verstopt filter of zeef in de tank?

johangpx (0), 4 jaar geleden

Is toch brandstof probleem. Ik heb ook een benzine toevoeging toegevoegd en het probleem is bijna weg. Doe dit over 1 tankbeurt nog eens. Ook heb ik meer vermogen nu.
Ik gebruik Forte moto 1 en 2 is eigenlijk voor een motor maar een 2cv vind het ook fijn!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën 2cv of stel zelf een nieuwe vraag.